اعلام جزئیات برگزاری آیین ملی اهدای تندیس فرشته سلامت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی «آیین ملی اهدای تندیس فرشته سلامت» را عامل زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار در دانشگاه‌ها خواند و گفت: انگیزه دانشجویان در خط مقدم مبارزه با کرونا همانند انگیزه رزمندگان در مقابله با دشمن در طول سال‌های دفاع مقدس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمدعلی امام هادی درباره ایده برگزاری «آیین ملی اهدای تندیس فرشته‌ی سلامت» بیان کرد: بارقه ایجاد این جشنواره زمانی ایجاد شد که شاهد حضور خیل عظمیی از دانشجویان از ابتدای ظهور کرونا در عرصه‌های مختلف درمانی، فرهنگی و به خصوص اجتماعی بودیم. دانشجویان با کمال اشتیاق و بدون چشمداشت مادی فعالانه در هر قامتی در راستای مقابله با کرونا شرکت کردند و این فعالیت‌ها از تولید و تهیه لوازم آموزشی تا حضور در عرصه بالینی و فعالیت‌های مراقبتی امتداد داشت.

وی افزود: ما قصد داریم از طریق این جشنواره نام و یاد شهدای مدافع سلامت را زنده نگه داریم و کاری کنیم که فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در بین دانشجویان ما تقویت شود. همان انگیزه‌هایی که در بین دانشجویان در طول سال‌های دفاع مقدس به وجود آمد و به ما نشان داد که دانشجویان در هر دوران رزمندگانی از خود گذشته و ایثارگر هستند.

امام‌هادی با بیان اینکه این آیین در دو سطح دانشگاهی و ملی برگزار می‌شود، گفت: در آیین دانشگاهی دانشجویان با سایر دانشجویان دانشگاه خود و در نهایت برگزیدگان با دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور در سطح ملی رقابت می‌کنند. در سطح دانشگاهی بر اساس شیوه‌نامه دانشگاه‌ها تا آخر دی ماه جشنواره خود را برگزار می‌کنند اما در سطح ملی انتظار داریم تا اواخر بهمن‌ماه بتوانیم برگزیدگان ملی را انتخاب کنیم. پس از این آیین اختتامیه «تندیس فرشته‌ سلامت» را خواهیم داشت.

امام‌هادی درباره برگزارکنندگان این جشنواره توضیح داد: منظور از جشنواره «فرشته سلامت» اهدای تندیسی است که به دانشجویان فعال در عرصه مبارزه با ویروس کرونا داده می‌شود. این جایزه براساس مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که در آیین‌نامه این تندیس نگاشته شده است به آن‌ها تعلق می‌گیرد و به برگزیدگان ملی و دانشگاهی اهداء می‌شود. این جشنواره از طرف معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری «تندیس فرشته‌ی سلامت» متشکل از معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به عنوان رئیس شورا، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت به عنوان دبیر، رئیس صندوق رفاه، مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر فعالیت‌های جهادی ستاد وزارت بهداشت به عنوان اعضای این شورا و همچنین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رئیس دبیرخانه و مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه این دانشگاه به عنوان دبیر اجرایی جشنواره فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی درباره هدف از برگزاری این آیین ملی عنوان کرد: سند چشم انداز ۱۴۰۴ و توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنای حرکت و فعالیت ما بوده است. در سند چشم انداز آمده است که مسئولیت، ایثارگری، رضایتمندی، برخورداری از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری، تعهد به انقلاب و نظام اسلامی بخشی از ویژگی‌های جامعه ایرانی در افق چشم انداز این سند ملی است.  

وی همچنین عنوان کرد: در گام دوم انقلاب رهبری توصیه می‌فرمایند که  معنویت به معنی برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود  و جامعه است و اخلاق به معنی رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی است و معنویت و اخلاق جهت دهنده تمام فعالیت‌های فردی و اجتماعی و نیازمند اصلی جامعه است.   ما نیز بر اساس این دو مبنا و مرجع شاخص اساسی را برای «تندیس فرشته‌ی سلامت» در نظر گرفتیم که از جمله آن شناسایی، معرفی و تکریم دانشجویان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، ارج گذاشتن به روحیه کار داوطلبانه و مسئولیت پذیری اجتماعی در حیطه‌های تخصصی، ایجاد انگیزه و نشاط در بین دانشجویان در خط مقدم مبارزه با کرونا، الگوسازی برای سایر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای کاربردی کردن مطالعات و تحقیقات و نیز زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مدافع سلامت و ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در بین دانشجویان است.

 امام‌هادی در پایان درباره فعالیت‌های اثربخش جوانان و دانشجویان در راستای مقابله با کرونا گفت: از زمانی که پدیده شوم و منحوس کوید-۱۹ به صورت پاندمی جهانی شیوع و بروز پیدا کرد خسارت‌های فراوانی به جامعه ما تحمیل شد. ما باید به هر تهدیدی به چشم یک فرصت نگاه کنیم. در این فضا شاهد بودیم که قابلیت‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی خوبی در جوانان این مرز وبوم بروز پیدا کرد که بسیار ارزشمند و قابل تحسین است. فرهنگ ایثار و فداکاری علاوه بر آحاد مردم به ویژه در جوانان دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دیده شد و این جریان می‌تواند منشا تحول بزرگی در عرصه‌های مختلف شود.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1086925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =