سازمان ملل: ۷۵ هزار فلسطینی بی‌خانمان شده اند

سازمان ملل از بی‌خانمان شدن دستکم ۷۵ هزار نفر در درگیری‌های کنونی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطینی‌ها در نوار غزه منجر به بی‌خانمان شدن دستکم ۷۵ هزار فلسطینی شده است.

درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر از هشتم ماه مه با تشدید شدید تنش‌ها همراه بوده است. این مسأله پس از آغاز درگیری‌هایی در منطقه «حرم شریف قدس» و محله «شیخ جراح» کلید خورد. این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان به‌اجرا در آورد.

سازمان ملل: درگیری در نوار غزه ۷۵ هزار فلسطینی را بی‌خانمان کرده است

روز گذشته سفیرهای کشورهای اسلامی در ژنو، در نامه‌ای از رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند تا نشستی اضطراری برای رسیدگی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برگزار کند.

پنجاه و پنج کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و هشت کشور غیر عضو نیز شامل (مکزیک، کوبا، ونزوئلا، بولیوی، نامیبیا، اریتره، چین و آفریقای جنوبی) این نامه را امضا کرده‌اندو در آن درخواست شده است که نشست در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۲۱ (۶ خرداد ۱۴۰۰) برگزار گردد.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود که «فرانسه، تونس، مصر و اردن» در حال تهیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای درخواست آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطین و همچنین تشکیل یک کریدور بشردوستانه در منطقه درگیر است.

این قطعنامه در نتیجه گفتگوهای «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری او، و «عبدالله دوم» پادشاه اردن، تهیه می‌شود.

هفته گذشته منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا با درخواست چین، نروژ و تونس برای برگزاری نشست علنی و مجازی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه برای بررسی خشونت‌های رو به وخامت میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =