کیلیان امباپه بازیکن سال فرانسه شد

پس از پایان یک فصل درخشان کیلیان امباپه با رای دیگر بازیکنان لیگ به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ یک فرانسه برگزیده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کیلیان امباپه، ستاره جوان PSG، با رای دیگر بازیکنان به عنوان بهترین بازیکن لیگ یک فرانسه در این فصل برگزیده و برنده جایزه UNFP شد.

ستاره خط حمله پاری سن ژرمن  در دل یک فصل خیره کننده توانست در لیگ یک فرانسه ۲۷ گل به ثمر برساند و با ۴۱ گل در تمام رقابت‌ها به کار خود در فصل ۲۱-۲۰۲۰ پایان دهد. او همچنین توانسته تاثیر بسیاری بر دیگر بازیکنان حاضر در لیگ یک فرانسه بگذارد و تحسین آنها را برانگیزد.

به همین دلیل بود که او با رای هم‌صنفانش به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ فرانسه برگزیده شد و جایزه UNFP را دریافت کرد.

امباپه پس از دریافت این جایزه گفت: "این منبع عظیمی از غرور و افتخار برای من است، همیشه همین حس را داشته است، جایزه ای برای تمام تلاش و زحمتی که در طول فصل ارائه داده ام. از هم تیمی هایم تشکر می کنم، چرا که آنها کسانی هستند که به تو کمک می‌کنند، به تو اعتماد به نفس می‌دهند و از باشگاه هم تشکر می‌کنم.

این برداشتن گامی دیگر در تاریخ است، تاریخ من، گامی برای باقی گذاشتن نشانه و اثری بر این لیگ. من تشنه پیروزی هستم اما هر جامی و هر جایزه ای متفاوت است چرا که نمایانگر فصل های متفاوت و احساسات متفاوتی است.

هر جام و جایزه ای همیشه با احساسات بسیار قدرتمند و  قدردانی بی انتها همراه است. این جایزه ای است که وقتی همه بازیکنان دیگر لیگ می گویند شما بهترین هستید، نصیب‌تان می شود، هیچ چیز بهتر از این نیست... "

ستاره شماره ۷ پاری سن ژرمن در رقابت با دیگر هم تیمی خود، نیمار، برنده این جایزه شد اما رقبای قدر دیگری چون ویسم بن یدر (موناکو)، بوراک ایلماز (لیل) و ممفیس دیپای (لیون) نیز داشت.

این دومین فصل متوالی است که امباپه برنده جایزه بهترین بازیکن سال لیگ فرانسه می شود. او در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ انتخاب شد.

با بردن این جایزه برای دومین سال متوالی امباپه با رکورد پدرو میگل پائولتا، ادن هازارد و زلاتان ابراهیموویچ که تنها بازیکنانی بودند که دو سال پیاپی جایزه UNFP را کسب کردند، برابر شد.

کیلور ناواس، دروازه بان PSG، نیز به عنوان بهترین دروازه بان سال انتخاب شد. او در رقابت با مایک مینیان (لیل)، آنتونی لوپس (المپیک لیون)، استیو مانداندا (المپیک مارسی) و بنیامین لکوم  موناکو) برنده این جایزه شد. آخرین بار در سال ۲۰۱۴ و دوران سالواتوره سیریگو بود که یک دروازه بان PSG برنده این جایزه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =