دانشگاه آزاد اسلامی به شبکه دانشگاهی تبدیل شده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تحولاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده، این دانشگاه به یک شبکه دانشگاهی تبدیل شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به ریاست فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا در واحد تبریز برگزار شد.

جهان‌بین در این جلسه با بیان اینکه با تحولاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده، این دانشگاه به یک شبکه دانشگاهی تبدیل شده و روز به روز در این مسیر در حال پیشرفت است، گفت: سامانه هایی همچون آموزشیار و پژوهشیار در تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به یک مجموعه شبکه ای تأثیرگذار بودند و این موضوع برای دانشگاه یک اعتبار و ضریب نفوذ بالایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برنامه راهبردی پنج ساله را با نگاه تحولی آماده و نهایی کرده است، گفت: به جای مدیریت فرهنگی بر مدیریت فرهنگ تأکید داریم، مدیریت فرهنگی مدیریت فعالیت‌های فرهنگی است و در مدیریت فرهنگ باید توجه داشته باشیم چه عواملی بر فرهنگ تأثیرگذار هستند. 

جهان‌بین با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ نمی تواند نسبت به مسائلی مانند پژوهش بی‌تفاوت باشد، گفت: آیین نامه ارتقا تأثیر زیادی در فرهنگ سازی دارد و در تحول فرهنگی نمی‌توان بدون توجه به آیین نامه ارتقا تحول فرهنگی ایجاد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، باید به جای نگاه منفعلانه و مصرف کننده، رویکرد مشارکتی به مخاطب داشت و با ایجاد پلتفرم‌ها و اکوسیستم مساعد، توسعه دانشگاه با توسعه و خلاقیت افراد گره بخورد. 

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد تأکید دانشگاه آزاد اسلامی بر تولید ثروت از علم مبتنی بر آمایش سرزمین است و در بحث پژوهش نیز حل مسئله و تبدیل دانشگاه به سازمان حل مسئله برای ما مهم است.

 جهان‌بین اظهار کرد: در بحث آموزش نیز تأکید بر یادگیری عمیق، مهارت افزایی، تربیت نیروی متخصص و ماهر است و بدون این موارد دانشگاه نمی‌تواند پایدار بماند.

در ادامه این جلسه عزیز جوان‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز اظهار کرد: این دانشگاه با 23 واحد، 12 مرکز و پردیس، 10 آموزشکده فعال سما (دانشکده مهارت و کارآفرینی) به همراه پردیس بین الملل، پردیس علوم و تحقیقات و پردیس ارس در حال فعالیت است.

وی افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی 48 هزار و 484 نفر است. این مجموعه عظیم دارای هزار و 710 عضو هیئت علمی و هزار و 973 کارمند است.

جوان‌پور ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز، سراب، مرند، مراغه، بناب، شبستر، کلیبر و اهر مجری رشته‌های علوم پزشکی هستند و واحد مستقل علوم پزشکی در استان تأسیس شده است.  

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بیان کرد: خوشبختانه فرصت تحصیلات تکمیلی برای همه متقاضیان در کشور فراهم شده است. این استان رتبه یک را در تولید علم به خود اختصاص داده و سهم دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این موفقیت قابل توجه است. 

وی ادامه داد:دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه‌های دولتی در پذیرش دانشجوی خارجی سبقت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =