فردی تحول‌گرا به عنوان رئیس فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شود

جمعی از تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خواستار اتخاذ تصمیمی مدبرانه و تحول‌گرایانه درباره انتصاب ریاست جدید این سازمان شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جمعی از تشکل‌های دانشجویی به‌همراه بیش از ۶۰۰ فعال دانشجویی، در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خواستار اتخاذ تصمیمی مدبرانه و تحول‌گرایانه درباره انتصاب ریاست جدید این سازمان شدند. 

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و اعتماد مردم به تحقق وعده تحول در دولت جدید، بارقه‌های امید در بین دانشجویان و نخبگان انقلابی نسبت به آغاز رویکردی متفاوت و راه‌گشا در حوزه مسائل بین‌الملل و به ویژه ارتباطات میان فرهنگی، ایجاد شد. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به عنوان اصلی‌ترین متولی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از جمله نهادهایی به شمار می‌رود که طی هشت سال گذشته، بیش از پیش در سراشیبی ناکارآمدی افتاده و قرار گرفتن این سازمان در نازل‌ترین جایگاه ممکن کاملا عیان بوده است.

 در این نامه مطرح شده است: کاهش رایزنان فرهنگی در خارج از کشور و به تبع آن کاهش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، نبود سیاست‌گذاری مناسب در جهت نیل به اهداف سازمان و عدم کادر سازی از میان نخبگان انقلابی این حوزه، تنها بخشی از اشکالات اساسی این سازمان در این سال‌ها به شمار می‌رود که به اعتقاد متخصصین امر، عمده آن برآمده از نگرش موجود در رأس سازمان مذکور است.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: حال در موسم انتخاب رئیس جدید سازمان و در حالی که انتظار می‌رود گزینه‌ای نخبه، جوان و دارای نگرشی تحول خواهانه در این سنگر مستقر شود، شاهد مطرح شدن فردی تکراری از رأس سازمان هستیم که در عین وقوف به تجربه آن شخص، با توجه به نبود نگاه تحولی، کاری فراتر از اداره سازمان را از وی انتظار نداریم و این یعنی چرخش در بر همان پاشنه سابق. ما ضمن تاکید بر اتخاذ تصمیمی مدبرانه و تحول‌گرایانه، شما را به مطالعه سخنان سخنان رهبر انقلاب در نیمه خرداد سال ١٣٩٩ درباره «امام تحول» توصیه می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =