حاج قاسم سلیمانی فردی تکرار نشدنی و استثنایی بود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از حاج قاسم سلیمانی به عنوان فردی تکرار ناشدنی و استثنایی یاد کرد که بدون ادعا برای کشور کار کرد و در راه خدمت به وطن شهید شد.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سالروز شهادت افتخارآفرین سردار جبهه مقاومت اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی فردی تکرار نشدنی و استثنایی بود.

وی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فردی بود که بدون ادعا برای استقلال، آزادی و سربلندی کشور تلاش کرد و زندگی خود را در این راه گذاشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: او فردی مؤثر در جبهه مقاومت بود که بی ادعا کار کرد و عاشقانه شهید شد.

رهبر معظم انقلاب در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی از وی به عنوان ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام نام بردند و اظهار کردند: صدق و اخلاص، جوهره و شکل‌دهنده مکتب سلیمانی است که هم زندگی و هم شهادت او را پر برکت ساخت و کیفیت شهادت او نیز، به فضل الهی حجت را بر همه بندگان خدا و دشمنان اسلام تمام کرد.

ایشان حاج قاسم را مظهر تلاش و کار خستگی ناپذیر و حیرت‌انگیز برشمردند و افزودند: سردار قهرمان ملت ایران، در همه کارها و فعالیت‌های بی پایانش در حد تحسین برانگیزی از شجاعت و شهامت و در عین حال عقلانیت برخوردار بود و ضمن شناخت دقیق از دشمن و امکانات و ابزارهایش، بدون ذره‌ای بیم، با قدرت و تدبیر وارد میدان مقابله می‌شد و کارهای اعجاب‌انگیزی انجام می‌داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶ با حکم فرمانده کل قوا به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد. وی در جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.

شهید قاسم سلیمانی پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با داعش پرداخت. دور ساختن تهدید داعش از سامرا، نجف و کربلا از مهمترین دستاوردهای این شهید بزرگوار در مبارزه با داعش بود و در نهایت توانست حکومت داعش را پایان دهد.

سردار جبهه مقاومت که تا آن زمان چندین‌بار مورد ترور واقع شده بود، در نهایت در ۱۳ دی سال ۱۳۹۸همراه با ابومهدی المهندس و عده‌ای دیگر به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور تروریست آمریکا، در حمله‌ای پهبادی به شهادت رسید.

کد خبر: 1124273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =