دستور جذب سالانه 25 دانشجو در رشته فوریت پزشکی ابلاغ شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد باید برای جذب سالانه ۲۵ دانشجوی کارشناسی در رشته فوریت پزشکی از طریق کنکور سراسری اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب دانشجوی کارشناسی فوریت پزشکی از سال ۱۴۰۱‌ را اعلام کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: با عنایت به ارائه ۲۲ میلیون خدمات متنوع سالانه سازمان اورژانس کشور در پایگاه‌های شهری جاده‌ای هوایی و دریایی، جلسه تخصصی با حضور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور از صاحب نظران در معاونت آموزشی دبیرخانه شورای آموزش علوم پزشکی بهداشت و تخصصی برگزار و مشکلات آموزش این حوزه احصا شد. 

در ادامه این نامه آمده است: اهمیت خدمات اورژانس در لحظات حساس و تاثیر دراز مدت آن بر مراقبت کیفیت زندگی بیماران نیازمند آموزش جامع و استاندارد است. متاسفانه عدم آموزش در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه‌های تیپ یک به زودی کلانشهرهای کشور را با بحران نیروی انسانی و ارائه خدمات استاندارد فوریت‌های پزشکی مواجه خواهد کرد.

در این نامه تأکید شده است: برای پیشگیری از این بحران لازم است تا دانشگاه‌ها اقدامات لازم را در جذب دانشجو در مقطع کارشناسی با ظرفیت ۲۵ نفر سالانه از طریق کنکور سراسری ۱۴۰۱ فراهم کنند ‌ به همین منظور خواهشمندیم دستور فرمایید در صورت صلاحدید در اسرع وقت اقدامات لازم توسط مراکز مرتبط در معاونت آموزشی دانشگاه ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =