ابطال نتایج انتخابات نشریات دانشجویی در صورت تخلف معاونان فرهنگی

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: اگر مسئول یا معاون فرهنگی بر خلاف شیوه‌نامه انتخابات نشریات عمل کند، ضمن برخورد با آن فرد نتایج نیز باطل اعلام خواهد شد.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ از برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم خبر داد و گفت: فرآیند انتخابات با شروع ترم تحصیلی دوم یعنی 15 بهمن ماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی درباره مجازی یا حضوری بودن این انتخابات اظهار کرد: براساس مصوبه آخرین جلسه کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم؛ این انتخابات به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ اما اگر کلاس‌های درس دانشگاه‌ها در ترم دوم حضوری باشد، این انتخابات نیز حضوری برگزار می‌شود.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم مطرح کرد: بر اساس آیین‌نامه فعالیت نشریات وزارت علوم، معاونان فرهنگی(دبیر کمیته ناظر بر نشریات) و دبیرخانه نشریات هر دانشگاه‌ متولی برگزاری انتخابات هستند.

برخورد قانونی با متخلفان

وی با تاکید بر اینکه با هر گونه تخلف در کاندیدا شدن افراد یا دستکاری نتایج انتخابات برخورد می‌کنیم، گفت: اگر مسئولی بر خلاف یا مغایر با مفاد شیوه‌نامه انتخابات نشریات عمل کند، با فرد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

اسدی با ذکر مثالی تشریح کرد: اگر کمیته مطمئن شود نتایج انتخابات به عمد تغییر کرده است، این انتخابات را باطل خواهد کرد. به عنوان مثال در سال 98 انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی حدود 20 دانشگاه باطل شد.

این دانشجوی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران که در سال‌های اخیر انتخابات آنها حواشی بسیار داشته است خواستار آغاز زود هنگام فرایند انتخابات بود، که کمیته به آنها این اجازه را نداد.

وی با اشاره به روند قانونی ثبت شکایات مدیر مسئولان نشریات از معاونان فرهنگی یا سایر مسئولان دانشگاه عنوان کرد: اگر مدیر مسئولی به موضوعی اعتراض داشت باید به کمیته ناظر مراجعه کند؛ آن کمیته 20 روز فرصت رسیدگی دارد.  شورای فرهنگی مرجع دیگر رسیدگی به شکایات است که حدود یک ماه بعد، نتیجه اعتراض را اعلام می‌کند؛ اما با توجه به حساسیت انتخابات، افراد می‌توانند به طور مستقیم شکایت خود را به کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم ارجاع دهند.

اسدی درباره شرایط مدیر مسئولان نشریات دانشجویی فعال برای کاندیدا شدن در انتخابات اضافه کرد: تعداد انتشار معیار اصلی برای فعال یا غیر فعال بودن نشریات دانشجویی است. به عنوان مثال روزنامه باید 65 عدد، گاهنامه 2 عدد و هفته نامه 10 عدد در یک سال گذشته منتشر شده باشد تا فعال محسوب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =