کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا است که در ساحل جنوبی رودخانه اتاوا قرار گرفته و از لحاظ وسعت، چهارمین شهر بزرگ در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اتاوا پایتخت کانادا است که در ساحل جنوبی رودخانه اتاوا قرار گرفته و از لحاظ وسعت، چهارمین شهر بزرگ در این کشور محسوب می‌شود. این شهر نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار نفر را در خود جای داده است و در هر یک کیلومتر مربع، ۳۱۷ نفر زندگی می‌کنند. این شهر، دو میلیون و هفتصد و نود هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

بیشتر بخوانید:

کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوشرویل

اتاوا با گاتینو و کبک هم مرز است که با یکدیگر منطقه پایتخت ملی (NCR) را تشکیل می‌دهند. این شهر در سال ۱۸۲۶ به نام بی‌تاون (Bytown) تأسیس شد و در سال ۱۸۵۵ به اتاوا تغییر نام داد و به مرکز سیاسی و فنآوری کانادا تبدیل شد. پایتخت کانادا در ابتدا یک شهرک مسیحی ایرلندی و فرانسوی بود که بعدها به مکانی چند فرهنگی با جمعیت متنوع از اقلیت‌های مختلف تبدیل شد.

پایتخت کانادا قبل از اتاوا چندین شهر مختلف بودند. اولین آنها کینگستون از سال ۱۸۴۱ تا ۱۸۴۴ بود. سپس از ۱۸۴۴ تا ۱۸۴۹ کبک پایتخت شد و بعد از آن پایتخت در طول سال‌های ۱۸۴۹ تا ۱۸۵۲ به تورنتو رفت.

سپس شهر کبک دوباره از سال ۱۸۵۲ تا ۱۸۵۶ پایتخت شد. در سال ۱۸۵۸ پایتخت مجدداً به تورنتو منتقل شد اما عمرش کوتاه بود و دوباره به کبک برگشت. پایتخت تا سال ۱۸۶۶ در شهر کبک باقی ماند. سپس در سال ۱۸۶۷ «ملکه ویکتوریا» از اتاوا به عنوان پایتخت نام بُرد و مجلس کانادا را در این شهر احداث کرد.

زبان مردم اتاوا

زبان اصلی تجارت در اتاوا انگلیسی است. هم دولت اتاوا و دولت فدرال دو زبانه بودن شهر را تشویق می‌کنند و در این راه سخت تلاش می‌کنند تا به شهروندان به هر دو زبان خدمات ارائه دهند.

تقریباً نیمی از مردم اتاوا و مناطق اطرافش آنگلوفون (انگلیسی-کانادایی) هستند، در حالی که یک سوم جمعیت را فرانکوفون (فرانسوی-کانادایی) تشکیل می‌دهند. ساکنان اتاوا حضور یک جامعه فعال فرانکوفونی را هم در داخل شهر و هم در همسایگی خود غنیمت می‌شمارند.

در داخل اتاوا، ونیر (Vanier) یک محله قدیمی فرانکوفونی است که با رودخانه ریدو هم مرز است. اتاوا همچنین دارای یک دانشگاه کاملاً دو زبانه به نام «دانشگاه اتاوا» است که براساس رتبه بندی‌های مختلف، در بین ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

جمعیت اتاوا

در سرشماری سال ۲۰۱۶ جمعیت شهر ۹۳۴.۲۴۳ نفر بود. همچنین، کلانشهر اتاوا- گاتینو ((CMA ۱.۳۲۳.۷۸۳ نفر جمعیت دارد. رده بندی کیفیت زندگی مرسر (Mercer) اتاوا را دومین شهر با کیفیت زندگی بالا نسبت به شهرهای بزرگ قاره آمریکا و چهاردهمین در جهان رتبه بندی کرده است.

اوتاوا به دلیل تنوع غنی قومی، زبانی و مذهبی و استعدادهای بنیادی قوی که دارد، به عنوان یکی از مقاصد معروف مهاجرتی در جهان شناخته می‌شود. درواقع، از هر چهار شهروند اتاوا یک نفر مهاجر است. جمعیت مهاجران هر ساله در حال رشد است. مهاجران اتاوا ۵۳ درصد تازه واردان از آسیا و خاورمیانه، ۱۷ درصد از آفریقا و ۱۵ درصد از اروپا را تشکیل می‌دهند.

زندگی در اوتاوا به این معناست که شما در دومین شهر تمیز کانادا و سومین شهر تمیز جهان زندگی خواهید کرد. در سال ۲۰۱۷، این شهر از نظر مجله مانی‌سنس (MoneySense) به عنوان بهترین جامعه شهری در کانادا برای زندگی شناخته شد.

آب و هوای اتاوا

اوتاوا شهری چهار فصل است. در این شهر زمستان بسیار سردتر از آن است که بسیاری از مهاجران فکرش را می‌کنند! سرما از نوامبر (۱۰ آبان) به بعد شروع می‌شود و از دسامبر تا مارس (از ۱۰ آذر تا ۱۰ اسفند) و گاهی اوقات تا آوریل (اواسط فروردین) برف می‌بارد.

انتظار می‌رود هوای سرد تا آوریل ادامه داشته باشد، پس مهم است برای مقابله با سرما لباس گرما مناسب تهیه شود. حداقل دمای متوسط در ​​ژانویه (دی ماه) منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد (۵.۴ درجه فارنهایت) است.

بهار کوتاه است و فقط از آوریل تا مه (فروردین و اردیبهشت ماه) را شامل می‌شود. بهار با بارش ملایم باران و هوای معتدل همراه است. تابستان سوزان و گرم است و از ژوئن تا سپتامبر (۱۰ خرداد تا ۱۰ شهریور) ادامه دارد.

دمای روز در تابستان ۳۰ درجه سانتی گراد (۸۶ درجه فارنهایت) یا بالاتر است که امری عادی می‌باشد. رطوبت در تمام تابستان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. پاییز از سپتامبر تا نوامبر (از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آذر) ادامه دارد و اغلب زیباترین چشم اندازهای شهر را نمایان می‌کند.

زمستان در اوتاوا لذت بخش است؛ کانال ریدو (Rideau) به طولانی‌ترین پیست اسکیت در جهان تبدیل شده است و فعالیت‌های زمستانی در آن به راحتی قابل دسترسی است. اسکی و پیاده روی با کفش برفی با طی زمان ۲۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر قابل استفاده است.

برای لذت بردن از تابستان، اتاوا پارک‌های عمومی و مناطق سَرسبز بسیاری دارد و جشنواره‌های تابستانی به طور معمول در زیر تابش آفتاب برگزار می‌شوند. بهار و پاییز برای برپایی پیک نیک و پیاده روی در پارک‌های محلی مثل پارک گاتینو در سمت کبک، بسیار ایده آل است.

چیزهای جالب دربارۀ اتاوا

اتاوا شهری دوچرخه دوست است! بسیاری از جاده‌های اصلی دارای خطوط ویژه دوچرخه سواری هستند. دوچرخه سواران می‌توانند از مسیر مخصوص خود لذت ببرند. بسیاری از افراد بومی پایتخت کانادا از یک سبک زندگی سالم برخوردار هستند و در بیشتر ساعات روز مشغول دویدن، دوچرخه سواری یا اسکیت هستند.

زندگی در اتاوا به معنای زندگی در قلب زندگی سیاسی کانادا است. این شهر پایتخت و مرکز دولت است. بسیاری از شهروندان کانادا در مشاغل دولتی کار می‌کنند و بسیاری از رستوران‌ها به دلیل داشتن مشتری سیاسی معروف هستند. همچنین، از ابراز عقیده و شروع بحث نترسید! بحث سیاسی در کانادا در بین مردم رایج و آزاد است.

برخی از قدیمی‌ترین و زیباترین ساختمان‌های کانادا در اتاوا قرار دارد. قدم زدن در امتداد خیابان اسپارکس (Sparks) یا خیابان ولینگتون (Wellington) در مقابل ساختمان پارلمان می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده باشد. می‌توانید از تور رایگان پارلمان برای دیدن منظار پانوراما از اتاوا و گاتینو و مناطق آن سوی رودخانه در کبک لذت ببرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =