اعزام گروه‌های راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی از 12 اسفندماه

معاون فرهنگی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعزام اولین گروه‌های راهیان نور  از 12 اسفندماه آغاز می‌شود و 23 اسفندماه تمامی گروه‌ها باز خواهند گشت.

امیر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعداد دانشجویان و تاریخ اعزام گروه‌های راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از هر واحد دانشگاهی در استان تهران حدود 40 دانشجوی دختر و 40 پسر  در این اردوها ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره تاریخ اعزام گروه‌های راهیان نور واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران عنوان کرد: اعزام اولین گروه‌های راهیان نور  از 12 اسفندماه آغاز می‌شود و 23 اسفندماه تمامی گروه‌ها باز خواهند گشت.

معاون فرهنگی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هنوز مراحل ثبت نام از دانشجویان متقاضی برای حضور در اردوی جنوب در برخی از واحدهای استانی این دانشگاه تمام نشده است، گفت: برخی از واحدهای زیان ده به دلیل عدم تامین بودجه لازم و تصویب شده، نتوانستند لیست نهایی از تعداد دانشجویان اعزامی را ارائه دهند. در نتیجه هنوز آمار دقیقی از شهرستان‌ها وجود ندارد.

محدود کردن ظرفیت راهیان نور یا اولولیت بندی

وی با اشاره به مشکل کاهش ظرفیت دانشجویان برای ثبت نام در اردوی راهیان نور عنوان کرد:  امسال دانشگاه آزاد حضور در راهیان نور را منوط به دانشجویان دوره تحصیلی کاردانی و کارشناسی کرده است و دانشویان دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته نشده است. 

محمدی؛ البته بسیج دانشجویی با پیگیری و جلساتی که با فرزاد جهان‌ بین معاون فرهنگی دانشگاه داشته این مشکل در حال حل شدن است.  در نتیجه قرار  شد به جای محدود کردن و تقسیم بندی کردن دانشجویان، ثبت نام بر اساس اولویت باشد. همچنین وی وعده همکاری برای تامین بودجه مباحث فرهنگی برای این اردوها را نیز داده است. 

این فعال دانشجویی ادامه داد: اولویت ثبت نام راهیان نور با دانشجویان کاردانی و کارشناسی است و اگر تعداد به حد نصاب نرسید، دانشجویان مقاطع دیگر نیز می‌توانند در این اردو شرکت کنند. 

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای اسکان دانشجویان در جنوب وجود ندارد، گفت: یادمان‌هایی با کمک نواحی بسیج دانشجویی استان‌ها به ویژه تهران برای استقرار دانشجویان در نظر گرفته شده و در حال حاضر خادمان نیز این امکان آماده به خدمت هستند. 

محمدی تصریح کرد: مسیرهای تشرف دانشجویان در جنوب مشخص شده و برای گروه‌های راهیان نور از واحدهای مختلف مسیرها و یادمان‌های متفاوتی در نظر  گرفته شده است.

معاون فرهنگی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دریافت سه دوز واکسن شرط اصلی حضور دانشجویان در راهیان نور است، گفت: براساس مصوبه ستاد راهیان نور کشور و ستاد مقابله با کرونا این شرط  را برای برگزاری این اردوها لحاظ کرده است. همچنین تنها باید از 50 درصد ظرفیت اتوبوس‌ها یا اتاق‌های استراحت استفاده شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1131575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =