میزان افزایش حقوق کارکنان در هیئت امنای دانشگاه در حال بررسی است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در شرایط کنونی باید گزارشات برای هیات امنا آماده و ارسال شود. این اقدام در سال‌جاری به روال همیشه انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  با توجه به تورم ۴۰ درصدی در جامعه انتظار افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی چندان دور از انتظار نیست. هر چند بر اساس بند “ح” از ماده ۱۲ اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی هم اختیار و صلاحیت تصویب مقررات استخدامی اعضا هیات علمی دانشگاه و تعیین میزان حقوق و دستمزد و مزایای آنها را از وظایف هیات امنا قرار داده و بر این اساس دو آیین نامه قبلی حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با نام آیین نامه استخدام هیات علمی تمام وقت و آیین نامه استخدامی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۱ به تصویب هیات امنا رسیده است.

از این‌رو از سال ۱۳۷۱ اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دارای نظام حقوق منحصر به فردی از لحاظ ضوابط رابطه استخدامی و نوع و میزان دستمزد خود هستند. با توجه به تورم موجود در کشور انتظارات در زمینه افزایش حقوق‌ها و دریافتی‌ها می‌رود.  این در حالی است که مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش حقوق کارمندان دولت در بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: مردم در زمینه مسائل معیشتی دارای مشکلات زیادی هستند و زندگی‌شان در تنگنا قرار دارد؛ متاسفانه در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس عدالت عمل نشد.

روند افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است

محمدمهدی فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در شرایط کنونی باید گزارشات برای هیات امنا آماده و ارسال شود و این اقدام در سالجاری به روال همیشه برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره زمان اعمال افزایش حقوق تاکید کرد:  البته از وقتی که بودجه سرانه کشور اعلام شود گزارشاتبرای هیات علمی دانشگاه تهیه می‌شود و هنوز حرف زدن در این زمینه زود است. این دستورالعمل که به تفصیل در اختیار رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها قرار گرفته است. برای مثال تمامی جزئیات افزایش حقوق و مزایای سال ۱۴۰۰ کارکنان غیر عضو هیأت علمی و اعضای هیأت علمی غیرپزشکی از قبیل ضریب افزایش سالانه حقوق و مزایای کارکنان، فوق العاده‌ها و سایر اقلام حکمی، حقوق کارکنان ساعتی غیر عضو هیأت علمی، حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت و... تشریح شد.

شایان ذکر است، در سال گذشته هم بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی حقوق و مزایای کارکنان غیر هیأت علمی و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۰ با اعمال ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ قابل پرداخت در خرداد ۱۴۰۰ به تمامی واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد که به این شرح است:

الف) ۲۵ درصد به حقوق کارمندان و اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۰ اضافه شود.

ب) اقلام حق مسکن و کمک هزینه اقلام مصرفی خواروبار به میزان ۵۰ درصد برای کارمندان و اعضای هیأت علمی افزایش می‌یابد.

ج) با توجه به اصلاح آیین نامه حقوق و دستمزد کارکنان و صدور احکام جدید بر اساس آیین نامه اصلاحی نیز مبلغی حدود ۸۰۰ هزار ریال به احکام کارمندان اضافه خواهد شد.

بنابراین در مجموع با افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایا در سال جدید و افزایش اقلام حق مسکن و خواروبار و همچنین اصلاح آیین نامه حقوق و دستمزد، در مجموع حدود ۳۰ درصد به حقوق و مزایای کارکنان اضافه می‌شود. لازم به توضیح است، افزایش ناشی از اصلاح آیین نامه حقوق و دستمزد صرفاً مربوط به کارمندان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      16 0
      خدا وکیلی خود مسولین اگر مستاجر بودند با حقوق ماهی ۷و خورده ای میتونستند زندگی کنن با مدرک فوق لیسانس و ۲۸سال خدمت به گدایی افتادیم.حیف از جوانیمون که به پای دانشگاه ریختیم.و هیچی بدست نیاوردیم و شرمنده همه هستیم
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      4 0
      فقط شرمنده خانواده شدیم ۲۹ سال با حقوق ۶۵۰۰ فوق دیپلم خاک کنیم من سرمو
    • صادق IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 0
      سلام خدمت مسئولین محترم خواهشمندم در رابطه با حقوق کارمندان فکر اساسی بکنید به نظر شما می شود قرارداد کار معین با حقوق ماه ای پنج میلیون تومان زندگی کرد اون هم متاهل با زن بچه
    • علیرضا ساعدی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      سلام واقعا با ۲۶سال سابقه کار با ماهی ۵۵۰۰باید چکار کرد با زن و بچه واقعا دیگه چقدر شرمندگی خدا را خوش نمیاد
    • ناشناس IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      تشکر