خوابگاه به کدام دانشجویان دانشگاه‌های تهران تعلق می‌گیرد؟ + اینفوگرافیک

جزئیات تسهیلات رفاهی و ارائه خوابگاه به دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درب دانشگاه‌های کشور پس از ۲ سال وقفه، ۱۴ فروردین‌ماه گشوده شد تا دانشجویان بتوانند در کلاس‌های درس کنار یکدیگر بنشینند و دانشجو شدن را تجربه کنند. آموزش در برخی از دانشگاه‌ها با توجه به زیرساخت‌هایی که دارند، به صورت پلکانی حضوری شده است. کمبود خوابگاه در بسیاری از دانشگاه‌ها را می‌توان عاملی برای پلکانی شدن آموزش در نظر گرفت. از آنجایی که خوابگاه در بسیاری از دانشگاه‌ها استیجاری بود، در طول ۲ سال تعطیلی بلا استفاده مانده بود به همین دلیل مسئولان نسبت به تغییر کاربری یا تحویل خوابگاه‌ها به مالکان اقدام کرده بودند. حال با بازگشایی دانشگاه‌ها مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

از طرفی فعالان صنفی ۲۲ دانشگاه کشور نسبت به امکانات درمانی خوابگاه‌ها و نحوه نگهداری از مبتلایان احتمالی کرونا و تناقضات پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های اجرایی برخی از دانشگاه‌ها گلایه داشته و این موضوعات را در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم و بهداشت مطرح کردند. البته چندی پیش ابراهیم نعیمیاز اختصاص اتاق قرنطینه در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها برای جداسازی دانشجویان مشکوک به کرونا خبر داد و اعلام کرد: در خوابگاه ها اتاق های قرنطینه تعبیه شده و اگر دانشجویی به کرونا مبتلا شود، پزشک مستقر در مراکز مشاوره به کمک دانشجویان می آید. دفاتر مشاوره و سلامت هر نوع دغدغه ای که دانشجویان از نظر سلامت جسمی و روانی داشته باشند، برطرف می کنند.

 تزریق سه دوز واکسن برای دانشجویانی که قصد استفاده از خوابگاه دارند، الزامی اعلام شده است، از طرفی دانشجویانی که بومی هستند و قصد حضور در کلاس دارند تزریق دو دُز کافی است.

دانشگاه‌های کشور با توجه به امکانات و ظرفیت‌های خوابگاهی خود نسبت به اختصاص خوابگاه به دانشجویان اقدام کرده‌اند. در جدول زیر تسهیلات رفاهی دانشگاه‌های تهران پس از بازگشایی دانشگاه‌ها آورده شده است: 

خوابگاه به کدام دانشجویان دانشگاه‌های تهران تعلق می‌گیرد؟ + اینفوگرافیک

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1135647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =