مراقب کلاهبرداری پیامکی در ماه رمضان باشید

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به کلاهبرداری پیامکی در ماه رمضان هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: کاربران در ایام ماه ‌مبارک رمضان هرگز به پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی و مسابقه "طرح رمضان" شده‌اید، توجه نکرده و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

بیشتر بخوانید

برای جلوگیری از کلاهبرداری و جعل در سامانه ثبت اسناد ثبت نام کنید

این در حالی است که پیش از این کلاهبرداری‌های بسیاری تحت عنوان سامانه ثنا از شهروندان صورت گرفته بود. پیش از این پلیس اعلام کرده بود که چنانچه شهروندان پیام‌هایی تحت عنوان سامانه ثنا دریافت کردند که حاوی لینک پرداخت بود، آگاه باشند که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته اند و به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) پیامکی با محتواهایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و... که در نهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

با توجه به ادامه ارسال چنین پیامک‌هایی، به نظر می‌رسد که کلاهبرداری‌هایی از این دست هنوز هم ادامه دارد.

کد خبر: 1136281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =