پرونده طبری ۸ عنوان اتهامی دارد / اجازه دیوان عالی کشور برای رسیدگی مجدد ۲ مورد

مرتضوی‌مقدم گفت: در پرونده آقای طبری ۸ عنوان اتهامی وجود دارد و پس از بررسی مستنداتی که او ارائه داده، دیوان عالی کشور اجازه رسیدگی مجدد نسبت به ۲ مورد از این عناوین اتهامی را صادر کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور در سخنانی با اشاره به صدور دستور رسیدگی مجدد نسبت به ۲ مورد از عناوین اتهامی اکبر طبری از سوی دیوان عالی کشور اظهار کرد: در شرایطی که رای قطعی در پرونده‌ای صادر شود و در مرحله اجرا قرار بگیرد، حق محکوم‌علیه است که اگر شرایط برای او فراهم باشد، تقاضای اعاده دادرسی کند و آقای طبری هم که رای قطعی و در حال اجرا داشت از این امر مستثنی نبوده است و می‌توانست تقاضای اعاده دادرسی کند.

بیشتر بخوانید

ماجرای نقض حکم طبری چه بود؟

حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم با تاکید بر این نکته که دیوان عالی کشور رای به نقض حکم آقای طبری نداده است، گفت: در پرونده آقای طبری ۸ عنوان اتهامی وجود دارد و پس از بررسی مستنداتی که او ارائه داده، دیوان عالی کشور اجازه رسیدگی مجدد نسبت به ۲ مورد از این عناوین اتهامی را صادر کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: تجویز اعاده دادرسی به معنی نقض رای نیست بلکه اجازه‌ای است که به دادگاه داده می‌شود تا مستندات ارائه داده شده را مورد توجه و رسیدگی قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =