سخنی با نمایندگان خانه ملت (در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!)

غلامحسین یوسفی کوپایی*

گروه سیاسی ایسکانیوز - شرکت مخابرات از شهریور ۱۴۰۱ بر هر خط تلفن ثابت (خانگی و تجاری)، ماهیانه ۲۰۰ هزار ریال تحت عنوان "خدمات مکالمات صوتی"، دریافت می‌کند.اگر به قبض تلفنی که به درخواست مشتری صادر می‌شود (که هزینه آنرا نیز می‌گیرند)، نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که هر خط تلفن ثابت، غیر از هزینه‌های معمول که باید بخاطر استفاده از آن پرداخت کند، باید برای ۳ آیتم دیگر نیز چه استفاده بکند یا نکند, هزینه بپردازد؛ ۱. بابت خدمات صوتی (۲۰۰۰۰۰ ریال)۲. بابت حق اشتراک (۲۰۶۶۷ ریال) ۳. بابت عوارض و مالیات (۸۷۳۵۹ ریال).

جمع آیتم های مورد اشاره ۳۰۸۰۲۶ ریال می‌شود! (مبالغ مربوط به یک قبض تلفنی است که توسط شرکت مخابرات صادر شده، لذا در موارد یا مناطق مختلف ممکن است متفاوت باشد).به مطالب بالا این را نیز اضافه کنید که به عنوان نمونه شرکت مخابرات پیش از صدور قبوض الکترونیکی شهریورماه که معمولا تا ۱۵ هر ماه فرصت پرداخت دارد، از تاریخ ۹/۷/۱۴۰۱ اقدام به قطع تلفن مشترکان بسیاری کرد که هم خلاف قانون و هم خلاف اخلاق و ... است.

بر این پایه مشترکان باید به مخابرات منطقه مراجعه کرده و ضمن پرداخت قبض صادر نشده و پیش از پایان مهلت قانونی پرداخت، هزینه‌ای را نیز بابت وصل تلفن پرداخت کنند!

اکنون پرسش این است که؛ ۱. ستاد تنظیم بازار بر مبنای کدام منطق, هزینه‌ای سنگین بر خطوط ثابت تلفن اعمال کرده است؟

۲. شرکت مخابرات، چه خدمات تلفنی و اینترنتی جدید و مدرنی به مشترکان داده است (اینترنت با کیفیت و سرعت، یکی از معضلاتی است که همچنان مردم را می‌آزارد) که چنین هزینه‌ای بر آنها بار کرده است؟

3. آیتم های سه گانه یاد شده که حدود ۳۰ هزار تومن می‌شود, چرا باید از مشترک تلفن دریافت شود؟

۴. در طول یک سال هر مشترک (چه استفاده کرده یا نکرده باشد)، چرا باید چنین هزینه‌ای بپردازد؟

(هزینه‌ای که در طول یکسال بیش از ارزش ذاتی خط تلفن خواهد شد).

۵. در شرایطی که مردم تحت فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم و ... هستند، این افزایش هزینه، افزودن فشار بر مردم نیست؟

۶. ناراضی کردن مردم (که خود شاهد حضور و درگیری لفظی آنان با مسوولان شرکت مخابرات منطقه ...، بودم)، در شرایطی که کشور توسط آشوبگران درگیر بحران شده، آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟

۷. نمایندگان محترم خانه ملت، مردم کدام حوزه انتخابیه از این اقدام شرکت مخابرات رضایت دارند، که شما سکوت اختیار کرده‌اید؟

۸. آیا این قبیل اقدامات، که نارضایتی عمومی، خصوصا مردم دهک های پایین را به دنبال دارد، هم راستای با رسالت مجلس محترم انقلابی است؟

۹. آیا سکوت نمایندگان محترم مجلس انقلابی، هم سو با مشی مردم محورانه و مستضعف محورانه دولت انقلابی است که تلاش می‌کند، اگر باری از دوش مردم برداشته نمی‌شود، هزینه بیشتری بر آنها بار نشود، است؟ خداوند ما را به وظایف و تعهدات مان در برابر ملت صبور و حامی نظام، بیش از پیش آگاه و عامل گرداند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =