شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد نیازمند فعالیت در بخش بازاریابی هستند

 مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاهِ معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله تولید فناوری و نوآوری رسیده و نیاز به مشاوره‌های حقوقی و بازاریابی دارند، گفت: ظرفیت مناسبی برای تولید دانش و فناوری در دانشگاه آزاد وجود داشته و ضرورت دارد درخصوص مارکتینگ و تجاری‌سازی فعالیت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نمایشگاه جیتکس  بزرگ‌ترین جشنواره کامپیوتر و آی‌سی‌تی در خاورمیانه و مرکز سریع‌ترین رشد فناوری در جهان است که در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۸ الی ۲۲ مهر ۱۴۰۱) در دبی برگزار شد. در این رویداد اعضای هیأت علمی، اساتید، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کردند تا دستاوردهای دانشجویان و نخبگان این دانشگاه را به جهانیان معرفی کنند.

لاله ملک نیا، مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاهِ معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره کم و کیف برگزاری این نمایشگاه و شرکت نخبگان ایرانی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: هدف از شرکت در این نمایشگاه ایجاد ارتباط با صنایع دیگر کشورها، معرفی محصولات، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان سایر دانشگاه‌ها به شکل مشترک و یا به شکل پروژه است تا بتوان از اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شد.

وی همچنین افزود: چندین شرکت برتر دانش بنیان در رویداد گام دوم بررسی شد و از سوی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه مجوز حضور را دریافت و در این نمایشگاه شرکت کردند. در واقع نمایشگاه در زمینه آی تی و به شکل محدود و تخصصی برگزار می‌شود، اما سعی ما در ایجاد ارتباطات گسترده است.

ملک نیا درباره زیرساخت‌های موجود در نمایشگاه و موقعیت نخبگان دانشگاهی برای تعامل بیشتر با صنایع در عرصه بین‌المللی ادامه داد: در این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از فناوری‌های نوین با نگاه مشارکتی و سرمایه‌گذاری فراهم شده است. با توجه به فعالیت‌های انجام شده، می‌توان شرکت‌های امارات متحده عربی را متقاعد کرد که به دنبال همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید، عرضه و فروش محصولات اتفاقات خوبی در آینده رقم بخورد.

شرکت‌های دانش بنیان نیاز به مشاوره‌های حقوقی و بازاریابی دارند

ملک نیا، با بیان اینکه تجاری سازی نیازمند ایجاد بستر است، ادامه داد: محصولات تولیدی باید به لحاظ ارزیابی، سطوح بلوغ فناوری را کسب کرده باشند. برخورداری از سطح   TRL۷به بالا و توجه به موضوع دانش فنی محصولات از اهمیت ویژه‌ای در چانه‌زنی با بخش صنعت و حوزه‌های خارج از دانشگاه برای فروش محصول برخوردار است و باید این مقوله بیش از پیش  مورد توجه قرار بگیرد. عنایت به این مسئله که شرکت‌های دانش بنیان  به مرحله تولید فناوری و نوآوری رسیده‌اند، اما نیازمند مشاوره‌های حقوقی و بازاریابی هستند را نیز نباید از نظر دور داشت.

ملک نیا با تأکید بر ویژگی‌های گروه‌های دانش بنیان شرکت کننده در نمایشگاه جیتکس دبی افزود: در رویداد عصر امید برای شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها فرصت‌های خوبی برای پرورش ایده‌ها ایجاد شد و به دنبال آن هستیم که در رویدادهای بعدی، شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری جهت شرکت در نمایشگاه های مشابه در سطح بین المللی انتخاب شوند و این پیشرفت نیازمند تلاش مضاعف در واحدهای دانشگاهی و سازمان مرکزی دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =