پیام‌رسان‌های ایرانی توان پاسخگویی نیازها را ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پلتفرم‌های شبکه‌های و پیام‌رسان‌های داخلی پاسخگوی نیاز مردم نیست و مسؤلان باید به وظایف‌شان در توسعه فضای مجازی داخلی عمل کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره لغو فعالیت پلت‌فرم‌های خارجی برخی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نظیر «واتس‌آپ» و «اینستاگرام»، گفت: شرایط فعلی آسیب جدی به کسب و کارهای مردم در فضای مجازی وارد کرده و در این موضوع مسئولان ذی‌ربط باید اقدام اساسی برای ساماندهی این کسب و کارها انجام دهند، اما اول باید فضای امنیتی کشور آرام شود.

بیشتر بخوانید:

خسارت‌ کسب و کارهای اینترنتی چگونه جبران خواهد شد؟

وی افزود: جامعه، هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی باید آرام شود تا مسئولان ذی‌ربط در حوزه‌های مجازی زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند، اما واقعیت این است که هر چقدر بحران از ناحیه فضای مجازی و پلتفرم‌های خارجی برایمان ایجاد می‌شود، باز هم درس عبرتی نمی‌گیریم.

توسلی گفت: در اغتشاشات سال ۹۸ گفتند به زودی اپلیکیشن‌های با کیفیت ایجاد و طراحی می‌کنیم، در سال ۸۸ و بعد از آن هم همین طور، اما الآن باردیگر در سال ۱۴۰۱ با توجه به شرایط ایجاد شده مشخص نیست چکار دارند می‌کنند؟ دو اپلیکیشن یا پلتفرم درست و حسابی که بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد در کشور وجود ندارد، طبیعتا در این شرایط کسب و کارهای خُرد آسیب می‌بینند و اقتصاد ملی را متأثر می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم با روندی که در حال پیش است، فضای کشور آرام شود و آقایان به وظایف خود عمل کنند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1157038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =