اوراق سکه بهار آزادی از هفته آینده منتشر می‎‌شود/ راه‌اندازی سامانه برخط فروش ارز از شنبه

رئیس کل بانک مرکزی از انتشار اوراق سکه بهار آزادی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  علی صالح آبادی گفت: مرحله اول این اوراق با سررسید 6 ماهه و معاف از مالیات، در بورس منتشر خواهد شد و قیمت تسویه اوراق نیز قیمت روز سکه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

معاملات رمزارز قانونی نیست!/ ادعای جدید معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی

وی افزود: اشخاص حقیقی و همچنین صندوق های سرمایه گذاری در طلا می توانند به منظور تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود، در چارچوب ضوابط تعیین شده، این اوراق را خریداری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه، از برنامه این بانک برای ورود بخش خصوصی در ضرب و عرضه سکه بهار آزادی تحت نظارت بانک مرکزی خبر داد و گفت: چارچوب این طرح، در بانک مرکزی در حال تدوین و نهایی سازی است.

صالح آبادی همچنین گفت: از هفته آینده، سامانه برخط صرافی ها، با هدف تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه، به موضوع مالیات سود سپرده های اشخاص حقوقی اشاره کرد و گفت: در جلسه روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد با توجه به آثار این مصوبه در افزایش هزینه تجهیز منابع و سود سپرده ها در شبکه بانکی، لایحه پیشنهادی‌ دولت مبنی بر اصلاح این قانون با همکاری مجلس به طور ویژه پیگیری شود.

 اقدام مهی که از روز شنبه عملیاتی می‌شود  آن است که افرادی که قصد خرید ارز دارند به جای مراجعه حضوری و فیزیکی به صرافی‌ها و تشکیل صف از طریق سامامه برخطی که از روز شنبه عملیاتی و راه اندازی می شود  درخواست های خود را به صورت برخط  به صرافی مد نظر ارسال کرده و بعد از احراز هویت  تنها برای تحویل ارز به صرافی‌ها مراجعه  می‌کنند.

به گفته رئیس بانک مرکزی  سهولت دسترسی یکی از محورهای است که مد نظر قرار گرفته است.

او می‌گوید:  صادرکنندگان استقبال بسیار خوبی از بازار متشکل ارزی دارند  و به صورت توافقی ارزهای زیادی را در بازار عرضه می‌کنند. بنابراین این عرضه‌ها تداوم خواهد داشت و ما هیچ مشکلی از لحاظ تامین چک و حواله ارزی نداریم و چنین اقداماتی می تواند تعادل را در بازار ایجاد کند.

صالح آبادی گفت: در سامانه نیما و در سامانه برخط صرافی نظارت کامل وجود دارد و بانک مرکزی  به صورت دقیق رصد انجام می‌دهد تا افرادی که  نیاز  واقعی به ارز دارند به نحو کامل تامین شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =