دفتر مالکیت فکری در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود/ دلایل طولانی شدن فرایندهای صدور مجوز برای فناوران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی دفتر مالکیت فکری با همکاری با قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد کشور خبر داد.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکلات فناوران برای اخذ مجوزهای ثبت شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: مجوزهای شرکت‌های دانش‌بنیان از ۲ نهاد صادر می‌شود. یکی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و دیگری پارک‌های علم و فناوری. برای ما به عنوان پارک علم و فناوری تفاوتی بین شرکت‌های کوچک و بزرگ نیست؛ چرا که بررسی‌ها بر اساس شاخصه‌های معین شده‌، انجام می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: شرکتی که می‌خواهد خود را دانش‌بنیان معرفی کند، باید شاخصه‌ها را داشته باشد. توجه به این نکته‌ هم لازم است که یک فرد برای صدور مجوز تصمیم‌گیرنده نبوده و واحد ارزیابی مسئول صدور مجوزهاست.

وی گفت: داورهای متعددی در واحد ارزیابی مشغول هستند که شرکت‌ها را از نظر کسب‌وکار، ماهیت فناوری و عمق فناوری بررسی می‌کنند. سپس درخواست به شورای پذیرش ارجاع داده می‌شود. در ادامه رای‌گیری به صورت مخفیانه انجام می‌شود.

سوءگیری افراد تاثیری در صدور مجوزهای ثبت اختراع ندارد

اسدی تصریح کرد: این مراحل سبب می‌شود که سوءگیری یک فرد در صدور مجوز دخالت پیدا نکند؛ چرا که تصمیم‌گیری از طرف شورا انجام می‌شود. با صراحت و صادقانه می‌گویم که حداقل در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره طولانی شدن فرایندهای صدور مجوز برای فناوران گفت: در برخی موارد نقص مدرک وجود دارد و تکمیل آن زمان‌بر است. البته فرآیندها باید تسهیل شود تا فناوران بتوانند بدون مشکل مجوزهای لازم را اخذ کنند. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کارگزار ارزیابی متقاضیان ثبت اختراع خواهد بود.

وی با بیان این که رایزنی‌هایی با قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد کشور برای راه‌اندازی دفتر مالکیت فکری انجام شده است، افزود: در این راستا این دفتر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =