انتقاد از سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم در حوزه نشریات/ اصلاحیه شیوه‌نامه نشریات به معاونت فرهنگی ارائه شده است

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم ضمن انتقاد از سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم در حوزه نشریات بیان کرد: به نظر می‌رسد سیاست خاص اجرایی یا برنامه ریزی در این معاونت برای ادامه فعالیت نشریات دانشجویی وجود ندارد. 

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه سیاست‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه نشریات دانشجویی واضح و مشخص نیست، اظهار کرد: به همین علت، به نظر می‌رسد سیاست خاص اجرایی یا برنامه ریزی در این معاونت برای ادامه فعالیت نشریات دانشجویی نیز وجود ندارد. 

گلایه دانشجویان از تخصیص ناعادلانه بودجه نشریات/ طرح رتبه‌بندی اختصاص بودجه را عادلانه می‌کند؟

وی با تصریح بر اینکه احساس می‌شود حوزه نشریات دانشجویی برای معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهمیتی چندانی ندارد، عنوان کرد: هر چند این موضوع تا به حال از سوی معاون فرهنگی به صورت صریح بیان نشده است؛ اما با توجه به عملکردها می‌توان اینگونه برداشت کرد. البته ناگفته نماند که مشکلات فرهنگی اتفاق افتاده در دانشگاه‌ها، وقت و هزینه بسیاری از این معاونت و اعضای آن گرفته است. 

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما به دنبال تدوین و تهیه چارچوب کلی برای فعالیت نشریات هستیم تا هر سال بر اساس آن، رویدادها این حوزه انجام شوند. به عنوان مثال هر سال مراحل برگزاری جشنوراه «تیتر» ثابت باشد و نیاز به تصمیم گیری سالانه نباشد. 

وی با بیان اینکه اصلاحیه شیوه نامه فعالیت نشریات دانشجویی، اخیرا توسط این شورا به معاونت فرهنگی وزارت علوم ارائه شده است، گفت: احساس می‌شود اگر این موضوع اجرایی شود، به سیاستگذاری معاونت فرهنگی به صورت مکتوب کمک شایانی خواهد کرد. 

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم خاطرنشان کرد: حضور معاون فرهنگی در جلسات شورای کیمته ناظر بر نشریات این وزارتخانه لازم است؛ چون برخی از تصمیمات باید با تایید و نظر وی گرفته شود. ما اطلاع داریم که معاون فرهنگی وزیر علوم، به دلیل مشغل بسیار و سفرهای استانی گرفتار هستند؛ اما نشریات نیز اهمیت خاص خود را دارند. همچنین وقتی جلسات شورای مرکزی کمیته ناظر نشریات هماهنگ می‌شود، به طور قطع عبدالحسین کلانتری زمان آزاد برای حضور در جلسه را خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =