آتش سوزی ۲۰ هکتاری در جنگل‌های گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، آخرین وضعیت آتش سوزی در عرصه های جنگلی مینودشت را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید سلامتی در گفتگو با برخی از خبرنگاران اظهارکرد: بر اثر آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شرق گلستان در محدوده «چهل چای» مینودشت، حدود ۲۰ هکتار از جنگل‌های پهن برگ دچار حریق شد.

جان باختن ۳ کارگر درپی آتش سوزی کانکس در اردکان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه نیروهای امدادرسان در تاریکی بامداد ادامه کار اطفای حریق را آغاز کردند  افزود: این آتش سوزی از عصر روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شد و گیاهان زیراشکوب و کف برگ‌های جنگل‌های مینودشت به مساحت ۲۰ هکتار خسارت دیدند.

حمید سلامتی عنوان کرد: همانطور که بیشترین آتش سوزی‌های استان گلستان عامل انسانی دارد این حریق نیز به دلیل فعالیت‌های زراعی و دامی و همچنین حضور گردشگر در این منطقه، علت انسانی داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: در این حریق گیاهان زیراشکوب درختانی مانند بلوط، ممرز، کندس و ولیک و کف برگ‌های منطقه طعمه حریق شدند که با مشارکت حدود ۱۲۰ نفر از نیروهای عملیاتی منابع طبیعی و سایر نهادهای امدادی و بومیان منطقه، این حریق مهار شد.

وی ادامه داد: ؛ صخره‌ای بودن و شیب زیاد منطقه به همراه وزش باد سبب شد که مهار حریق از عصر دیروز (چهارشنبه) حوالی ظهر تا امروز طول بکشد و حال حاضر حریق فعال در منطقه وجود ندارد. تعدادی از تنه‌ درختان نیم‌سوز دود بلند می‌شود که همکاران در حال مهار آنها هستند.

سلامتی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر مشکل حادی در منطقه آتش سوزی وجود ندارد و نیروهای عملیاتی تا اطفا نهایی حریق در منطقه حضور خواهند داشت، از همه مردم خواست با توجه به خشکی هوا و زمین،  از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مراتع، اجتناب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =