تجاری سازی۷۰ درصد از محصولات پارک‌های علم و فناوری/ کل بودجه پارک‌های کشور ۵۰ درصد دانشگاه‌های بزرگ هم نیست

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: تقریبا ۷۰ درصد محصولات شرکت های داخل پارک‌ها، تجاری سازی می‌شوند و این روند مستلزم نیازسنجی فناوران در جامعه است.

امین رضا ذولقدر در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز  با اشاره به مشکلات پارک‌های علم و فناوری بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی پارک‌های فناوری محدودیت زیر ساخت است. در پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های خوبی تاسیس شده‌اند، تیم‌های استارتاپ خوبی مشغول به فعالیت هستند و دانشجویانی که پتانسیل خوبی دارند، اما به دلیل زیرساخت های محدود نمیتوانیم پذیرش فناور داشته باشیم.

پارک‌های علم و فناوری در وزارت علوم هم غریبه‌اند

وی ادامه داد : یک مسئله اصلی منابع مالی است که لازمه حمایت از شرکت‌ها خواهد بود. پارک‌های علم و فناوری بودجه بسیار کمی دارند؛ بودجه مجموع پارک‌های کشور ۵۰ درصد یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور هم نیست و در این شرایط نیاز است که حمایت‌های دولتی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تقریبا ۷۰ درصد محصولات شرکت های داخل پارک‌ها، تجاری سازی می‌شوند افزود: بسیاری از محصولاتی که نیاز جامعه هستند تجاری سازی شده‌اند و این عمل کاملا بستگی به نیاز سنجی فرد ایده دهنده دارد و ممکن است برخی فناوران نتوانند در مسیر تجاری سازی قرار بگیرند.

ذولقدر درباره نحوه سربازی فناوران گفت: معاونت علمی فناوری امکانی فراهم کرده است که فعالیت فناوران با شرط حضور در شرکت های دانش بنیان به عنوان دوره سربازی آنها محسوب می‌شود؛ شرکت‌هایی که متقاضی این مصوبه هستند در سامانه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ثبت نام کرده و مشغول می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به استقلال درآمد پارک فناوری استان فارس گفت: پارک علم و فناوری فارس به درآمد اقتصادی رسیده است اما کافی نیست و نمی‌توانیم مستقل عمل کنیم. درآمد پارک از طریق شرکت‌ها به دست می آید که در سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ میلیاد تومان درآمد داشتیم درحالی که بودجه دولتی ما ۲۰ میلیارد است.

خبرنگار: مطهره سادات قاسمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1166959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =