تسریع در تشخیص غده‌های سرطانی به کمک کیت تولید داخل

دانشیار گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه تاکنون ۷۵ مقاله ISI را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، گفت: بر اساس یافته‌های جدید از طریق کیت بلورهای فوتونیک می‌توان غده‌های سرطانی را به سرعت تشخیص داد.

حامد علیپور بنائی، دانشیار گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز جزو پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود. وی تاکنون ۷۵ مقاله ISI را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.  از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Isc) جزو پژوهشگران برتر در سالجاری هم به دلیل پژوهش‌های انجام شده در حوزه الکترونیک نوری و اپتیک به این مقام نائل شده است. همچنین این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از سوی مؤسسه اسکوپوس در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر جهان قرار گرفته است.

۳ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند

از دیگر افتخارات وی می‌توان به چاپ بیش از ٦٩ عنوان مقاله تخصصی در مجلات معتبر علمی با درجه WoS (Web of Science) و JCR از دیگر دستاوردهای علمی این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اشاره کرد.

طبق ارزیابی مراجع مختلف علمی در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی، میزان ارجاع و استفاده از مقالات وی در تدوین مقالات دیگر محققان (H index) معادل ۲۹، i۱۰-index برابر ۴۸ و Citations معادل ۲۰۰۱ بوده که اصلی‌ترین دلیل قرار گرفتن نام علیپور در فهرست دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ شده است. وی داور ممتاز مجلات معتبری چون IEEE, ELSEVIER, SPRINGER, ... است.

دانشیار گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پژوهش‌های انجام شده گفت: تاکنون مقالات ارائه شده در حوزه‌های متعدد  پزشکی، مهندسی برق، مهندسی پزشکی  و ... تحت بررسی قرار گرفته است.

وی درباره جدیدترین پژوهش افزود:  در دنیای امروز بلورهای فوتونیک در مرزهای دانش قرار گرفته و استفاده از این بلورها به دلیل قابلیت‌های میکرو رایج شده و برای طراحی کیت‌ها و سنسورهای پزشکی از این مهم استفاده می‌کنند. هم اکنون در حوزه سنسورهای پزشکی این مواد در مرحله دانش بنیان قرار گرفته و در حوزه مخابرات نوری سیستم‌های مخابراتی فرستنده و گیرنده هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانشیار گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ادامه داد: هنوز این صنعت به مرحله آزمایشگاه قرار نگرفته است. پژوهشگران در صورت استفاده از این قابلیت می‌توانند غده‌های سرطانی را به سرعت تشخیص دهند. همچنین از طریق این کیت وضعیت عروق و قلب به سرعت مشخص شده و می‌تواند در کیت حرکت کند.

علیپور بنائی با بیان اینکه هنوز نمونه خارجی این پژوهش(کیت بلورهای فوتونیک) در ابعاد صنعتی قرار نگرفته است، تاکید کرد: فقط نمونه آزمایشگاهی این وسیله در آمریکا و ژاپن ساخته شده است. امروز در جهان حوزه بایو فوتونیک(استفاده از بلورهای فوتونیک در حوزه بایو) رسمیت شناخته شده است و در کشور ما محققان به جد بر روی این یافته جدید در حال فعالیت هستند. بر اساس یافته‌های نوین بیماری سرطان به سرعت تشخیص داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =