کارشناسان سازمان ملل: جلوی تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را بگیرید

کارشناسان مستقل سازمان ملل خواستار اتخاذ اقداماتی از سوی جامعه بین‌المللی در راستای توقف تخریب سازماندهی شده خانه‌های فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از صدی البلد، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید تدابیری اتخاذ کند تا تخریب‌های سیستماتیک و عمدی منازل، بستن خانه‌ها، جابجایی خودسرانه و اخراج اجباری فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است که تخریب سیستماتیک منازل فلسطینی‌ها، ساخت شهرک‌های غیرقانونی و مخالفت سیستماتیک با صدور مجوز ساخت برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی یک جنایت است.

طبق این بیانیه، کارشناسان سازمان ملل بارها نگرانی‌های خود را نسبت به این مسائل با دولت اسرائیل در میان گذاشته، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

سازمان ملل: امدادرسانی به زلزله‌زدگان سوریه با موانع زیادی روبه‌رو است

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ما از مصونیت گسترده اسرائیل، به ویژه در زمینه نقض حقوق بشر و جنایات جنگی ابراز تاسف می‌کنیم.

این کارشناسان همچنین تاکید کردند: زمان آن فرا رسیده است که دادگاه‌های حکمیت بین‌المللی ماهیت اشغالگری اسرائیل را مشخص کنند و به دنبال تحقق عدالت و محاکمه اسرائیل به دلیل جنایات آن در اراضی اشغالی فلسطین باشند.

طبق اعلام دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، اسرائیل طی ماه ژانویه ۱۳۲ ساختمان فلسطینی را در ۳۸ منطقه کرانه باختری تخریب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =