۱۶ کشته درپی بارش سنگین برف در تاجیکستان

ریزش بهمن ناشی از برف سنگین در منطقه خودمختار «گورنو-بدخشان» تاجیکستان دست کم ۱۶ کشته بر جای گذاشت. بنا بر گزارش ها، یک کودک سه ساله، سه دانش آموز و پنج دانشجو از جمله جان باختگان هستند که انتظار رسیدن اتوبوس را می‌کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از آسیاپلاس، ستاد حوادث غیرمترقبه تاجیکستان اعلام کرد که  سقوط بهمن در روستای گژک از توابع غریب شو شبوزوف در منطقه شوگنان به کشته شدن یک دختر ۱۶ ساله منجر شد و تعداد تلفات بارش سنگین برف اخیر در منطقه بدخشان را به ۱۶ نفر رساند. ۱۲ نفر نیز مجروح شدند.

خانم اومدا یوسفی، سخنگوی کمیته ستاد حوادث غیرمترقبه تاجیکستان گفت:۶۹ حاثه سقوط بهمن به خاطر بارش سنگین برف در منطقه بدخشان جان دست کم ۱۶ نفر را گرفت. حداقل ۳۶ ساختمان، از جمله ساختمان کنسولگری محلی افغانستان، نیز آسیب دیدند. فروریختن خطوط برق خاروق را حدود هشت ساعت بدون برق گذاشت. حداقل ۹ نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند. گزارش ها حاکی از آن است که مرحله نجات و عملیات جستجو همچنان در حال انجام است.

هواشناسی ایران/ بارش برف و باران در شمال غرب کشور

خطر ریزش بهمن منجر به بسته شدن جاده‌های مرکز منطقه خودمختار بدخشان و خاروق، به دوشنبه شده است. کار برف روبی جاده ها در حال انجام است.

محور دوشنبه - خجند - چانک نیز به دلیل احتمال ریزش بهمن بیشتر برای تردد خودروها مسدود شده است.

ستاد حوادث غیرمترقبه تاجیکستان می‌گوید ۲۷ مورد ریزش بهمن در برخی نقاط بزرگراه دوشنبه - خجند - چانک و ۱۴ ریزش بهمن در مناطق نوروبد، سنگ‌ور، لخش و توجیکوبد در دره رشت (شرق تاجیکستان) رخ داده است.

کوه ها ۹۳ درصد از خاک تاجیکستان را پوشانده اند و بهمن و رانش گل سالانه ده ها نفر را می کشد.

برف سنگین در تاجیکستان ۱۶ نفر را کشت

ستاد حوادث غیرمترقبه تاجیکستان هشدار می دهد که افزایش دما خطر ریزش بهمن در کشور را افزایش داده است و به مردم توصیه می کند که بی مورد به مناطق کوهستانی سفر نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =