بدری: بودجه نویسی در کشور ما روند ثابتی به خود گرفته است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت در تدوین بودجه سال آینده صرفاً قانون بودجه سال‌های قبل را کپی‌برداری کرده که البته خودشان می‌گویند برخی از موارد بودجه را تبدیل به احکام دائمی کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، صدیف بدری، با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: متأسفانه بودجه نویسی در کشور ما روند ثابتی به خود گرفته و دولت‌ها برخلاف شعارهایی که می‌دهند، همان بودجه سال‌های گذشته را کپی برداری کرده و فقط برخی اعداد و ارقام را تغییر می‌دهند.

کسری بودجه ۱۴۰۲ منجر به افزایش تورم خواهد شد

وی بیان کرد: با این روند قطعاً ساختار بودجه کشور اصلاح نمی‌شود، این در حالی است که مقام معظم رهبری چندین سال است که بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم در سال ابتدایی فعالیت خود، قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را تصویب کرد اما متأسفانه این قانون هم در بودجه نویسی از سوی دولت مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مراعات نمی‌شود.

بدری ادامه داد: دولت در تدوین بودجه سال آینده صرفاً قانون بودجه ۱۴۰۱ و بودجه سال‌های قبل را کپی برداری کرده که البته خودشان می‌گویند برخی از موارد بودجه را تبدیل به احکام دائمی کردند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه، گفت: متأسفانه این سازمان لایحه برنامه هفتم توسعه را به موقع تهیه نکرده و زمانی که سازمان برنامه و بودجه به یکی از مهمترین وظایف خود یعنی تهیه برنامه پنج ساله توسعه توجه نمی‌کند، به چه درد می‌خورد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بودجه بخش عمرانی کشور در لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده، گفت: دولت بودجه عمرانی سال ۱۴۰۲ را حدود ۲۰ درصد نسبت به امسال افزایش داده که متناسب با نرخ تورم نیست. با توجه به افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی، حمل و نقل و دیگر ملزومات مسکن باید بودجه بخش عمرانی متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

 انتهای پیام/

کد خبر: 1172066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =