حدود ۱۴ هزار تن محصولات شیلاتی در فارس به تولید رسید

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال ۱۳ هزار و ۶۳۸ تن انواع آبزیان در استان تولید شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی فلاحی  اضافه کرد: این میزان از تولید شامل ۱۱ هزار و ۱۹۷ تن ماهیان سردآبی، ۱۵۹۹ تن ماهیان گرمابی، ۱۹۱تن ماهیان خاویاری و ۷۶۳ کیلوگرم خاویار بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، او با اشاره به اینکه ۶۵۱ تن ماهی نیز از ذخائر آبزیان در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان صید شده است، اظهار کرد: امسال ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه ماهیان زینتی نیز تکثیر و پرورش یافته است. 

قیمت انواع ماهی شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی استان و استفاده بهینه از آب کشاورزی، ۱۵۵۷ استخر ذخیره ماهی در ۳۷ شهرستان احداث و راه‌اندازی شده است. 

فلاحی با اشاره به اینکه شهرستان قیروکارزین با ۴۲۹ واحد استخر ذخیره آب کشاورزی، بیشترین استخر پرورش ماهی را در بین شهرستان‌های فارس دارد، گفت: شهرستان‌های جهرم، داراب و مرودشت نیز از بیشترین استخر ذخیره آب کشاورزی برخوردارند. 

او تاکید کرد: این مدیریت امسال با همکاری سرمایه گذاران و همت و توان کارشناسان شاغل، نسبت به اهداف تعیین شده تولید آبزیان از عملکرد مناسبی برخوردار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =