۱۵۰۰ کودک کار در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون یکهزار و ۵۰۰ کودک کار و خیابان در ۲۰ مرکز نگهداری می‌شوند اما مدت نگهداری در این مراکز طولانی نیست و صرفا تا زمان تعیین تکلیف کودکان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا حیدرهایی در گفت‌وگویی اظهارداشت: اگر کودک دارای خانواده باشد -که بیشتر این کودکان دارای خانواده هستند- تعهدات لازم را از خانواده می‌گیریم و کودک را به خانواده تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: در یک بازه زمانی ۲۱ روزه، اقدامات مددکاری و روانشناختی برای کودک انجام می‌شود و اگر لازم باشد، این بازه زمانی مجدد تمدید می‌شود و کودک باید تعیین تکلیف شود.

حیدرهایی اضافه کرد: کودک یا سرپرست موثری ندارد که در آن صورت برای نگهداری به مدت طولانی‌تر تحویل مرکز شبه خانواده می‌شود و اگر سرپرست موثری داشته باشد و خانواده شناسایی شود، تحویل خانواده می‌شود اما بعد از ترخیص هم پیگیری می‌شود که کودک به خیابان برنگردد.

عیدی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد؟

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره مکاتبه شهرداری با دولت در زمینه گرفتن وظیفه ساماندهی کودکان کار از بهزیستی گفت: این درخواست صرفا از طریق شهرداری تهران ارائه شده است اما کودکان کار فقط در شهر تهران حضور ندارند و در همه شهرها هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شهرداری وظایف دیگری مانند تامین فضای نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابان هم دارد و از نظر قانونی باید به آنها عمل کند؛ بنابراین شهرداری باید فضای کافی برای نگهداری کودکان کار را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

حیدرهایی افزود: به نظر می‌رسد اگر شهرداری به وظایف قانونی خود بیشتر عمل کند یعنی فضای کافی را در اختیار سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی - آنچه قانون به او تکلیف کرده است - قرار دهد، طرح موفق‌تر پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =