بسترسازی لازم در زمینه ایجاد علوم انسانی بومی ایجاد شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بر ضرورت بسترسازی در زمینه ایجاد علوم انسانی بومی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با حضور محمدهادی همایون سرپرست معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استانها، حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و جمع کثیری از اعضای هیئت علمی گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نشست تخصصی تحول و تعالی علوم انسانی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علی سروری مجد رییس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و امور هماهنگی استان‌ها گفت: خوشبختانه از سال گذشته موضوع امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی جدی تر گرفته شد و از میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در سال گذشته در ۱۰ استان فعالیت های علمی ، فرهنگی و هنری در حوزه امامت و مهدویت داشته ایم و امسال عملا با واحد های استان تهران ۳۷ نقطه از کشور مرکزیت فعالیت های فرهنگی و هنری امامت و مهدویت بودند.

بیش از ۸۴۰ برنامه مهدوی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است

وی افزود: خوشبختانه استان البرز هم در این زمینه پیشگام بود و موفقیت های خوبی را داشته و در مجموع با آمار های ارائه شده چیزی حدود ۱۵۰ هزار دانشجو از مجموعه یک میلیون و دویست هزار نفری دانشجویان دانشگاه آزاد در این مراسم مشارکت مستقیم داشته‌اند.

محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت : موضوع تحول در علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و مسیر خوب و مفصلی را هم طی کرده است و اکنون در مرحله تثبیت است و این تحول بزرگ با همراهی و حضور اساتید امکانپذیر خواهد بود.

وی اظهار کرد: اساتید محور تحول هستند، اگر دانشجو رشد می‌کند، اگر مجله علمی و پژوهشی مجوز می گیرد و مقاله دار می شود، اگر رساله ی دکتری دفاع می شود اساتید پای کار هستند و برنامه درسی و رشته ها و هر چیز دیگری که فکر می کنیم در دانشگاه حول محور اساتید اتفاق می افتد و در نتیجه همه با هم  باید تمرکزمان را بر روی حوزه علوم انسانی بگذاریم و به سمت جلو حرکت کنیم.

حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نیز در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (روز جوان) و همچنین نیمه شعبان، میلاد ولی الله اعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کرد: علوم انسانی در کشور بسیار دارای اهمیت است، زیرا با عالی ترین موضوع خلقت یعنی انسان ارتباط دارد و اگر انسان خوب پرورش یابد، قطعا می تواند منابع طبیعی را در تسخیر خود بگیرد و در زمینه ها و حوزه های مختلف و ایجاد نهاد های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی فعالیت کند.

وی گفت : در کشور با توجه به نفوذ فرهنگ غربی و علوم انسانی غربی در سده های اخیر در حوزه علوم انسانی پیشرفت شایانی نداشته ایم و کمتر به حوزه علوم انسانی توجه شده است.

کلانتری اظهار کرد: در زمینه علوم انسانی بایستی به سه مقوله مهم و اساسی بیشتر توجه کرد. یکی نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی است که باعث پیشرفت و توسعه علوم انسانی می شود. مقوله دیگر ارتقای علوم انسانی و اسلامی است که در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است و یک مقوله مهم و اساسی دیگر بستر سازی در زمینه ایجاد علوم انسانی بومی است که این بستر هم باید در دانشگاه فراهم شود.

در پایان مراسم هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود حول محور برنامه تحول در علوم انسانی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =