توسعه رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی در هرمزگان، یکی از نیازهای منطقه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی در هرمزگان، یکی از نیازهای منطقه است که این توسعه با وجود داشتن زیر ساخت‌های لازم، می‌تواند موجب شکوفایی،  رشد علمی و پژوهشی این استان و کشور شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل در دیدار نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم، با ابراز خرسندی از این دیدار، به پتانسیل و ظرفیت های موجود در استان هرمزگان به عنوان یکی از مهمترین استان‌های ساحلی با پتانسیل بالا در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی اشاره کرد و گفت: توسعه رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی در هرمزگان، یکی از نیازهای این منطقه است که با وجود داشتن زیر ساخت‌های لازم، این توسعه می‌تواند موجب شکوفایی،  رشد علمی و پژوهشی این استان و کشور شود.

تلاش وزارت علوم در راستای مجوز شغل پاره وقت برای دانشجویان خارجی

وی ضمن موافقت با درخواست نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای گسترش، جذب و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در پردیس های بین المللی قشم و کیش، قول مساعدت داد و اظهار کرد: این درخواست به طور ویژه مورد بررسی و با توجه به شرایط مناسب این استان در جذب و پذیرش دانشجوی خارجی ، مورد مساعدت قرار می گیرد.

توسعه رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی در هرمزگان، یکی از نیازهای منطقه است

در این دیدار محمد آشوری و احمد مرادی  نمایندگان مردم هرمزگان  در مجلس شورای اسلامی ،ضمن تشریح  توسعه این استان در حوزه آموزش عالی و داشتن زیر ساخت های لازم  در بخش های بزرگ اقتصادی ، تجاری و ... از وزیر علوم خواستند تا با توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در این استان  با داشتن  توجه ویژه به واحدهای بین المللی  این استان در جذب و پذیرش دانشجویان خارجی و ارزآوری به کشور مساعدت لازم را  صادر کنند و  در توسعه و گسترش رشته های دانشگاهی که امروز یکی از نیازهای مهم این استان در حوزه توسعه همه جانبه هست با نگاهی مساعدت بخش،  توجه و کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار گزارشی از ظرفیت‌ها و موقعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ارائه و بیان کرد: این دانشگاه با برخورداری از اعضای هیئت علمی توانمند و وجود  امکانات  و تجهیزات کارگاهی ، آزمایشگاهی ، پژوهشی و فناوری، داشتن 18 واحد و مرکز دانشگاهی و جمعیت دانشجویی 27 هزار و 800 نفر، موفقیت چشمگیری در روند توسعه انسانی استان ایجاد کرده است و به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های استان مطرح است.

محمد حسین رنجبر با اشاره به برخی از مهمترین دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بر رویکرد حرکت این دانشگاه بر محور مهارت آموزی، حل مسئله و کارآفرینی نیز صحه گذارد و بر گسترش، توسعه و جذب رشته‌های تحصیلات تکمیلی و پذیرش دانشجو در واحدهای بین المللی قشم و کیش تاکید کرد و افزود: واحد بین الملل قشم می‌تواند همچون گذشته نقش مهمی را در پاسخگویی به تقاضای تحصیلات تکمیلی ایفا کرده و ظرفیت بی‌نظیری را در این راستا ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم نیز با اشاره به پتانسیل های این واحد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف به خصوص بخش تحصیلات تکمیلی و پزشکی، خواستار افزایش رشته‌ها و اخذ رشته های دکتری در این واحد دانشگاهی و بین الملل قشم شد.

حمید رستمی جاز گفت: این دانشگاه به دلیل موقعیت استراتژیک عالی به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، امکان توسعه در حوزه آموزش عالی را دارد و می تواند با اخذ رشته های جدید دکتری، همچون گذشته به نقش مهم خود  به عنوان یک قطب علمی در این منطقه در راستای خدمت به جامعه در حوزه آموزش عالی، نقش آفرینی کند.

کد خبر: 1174042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =