برخی مسئولان در جهت‌دهی نشریات دانشجویی اعمال فشار می‌کنند/ محدودیت در انتخاب سوژه

سردبیر نشریه فیض بوک اعتقاد دارد که برخی مسئولان بر نشریات دانشجوی به ویژه در موضوعات سیاسی اعمال سلیقه و فشار می‌کنند.

علی رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه نشریات دانشجویی به علت انتشار هفتگی یا دو هفته یکبار یا ماهانه نمی‌توانند به سوژه‌های روز یا زمان دار بپردازند، اظهار کرد: به همین علت محدودیت در انتخاب سوژه برای تولید محتوا وجود دارد.

نحوه رسیدگی به تخلفات نشریات دانشجویی چگونه است؟

وی با تصریح براینکه برای انتخاب سوژه و پرداخت به آن در نشریات محدودیت یا اعمال نظر وجود دارد، اضافه کرد:  این موضوع برای نشریات دانشجویی دانشگاه‌های استان‌ها شدت بیشتری دارد. به این معنا که اگر بخواهند به معضلات استان خود بپردازنند، دلخواه برخی مسئولان نیست.

سردبیر نشریه فیض بوک با اشاره به اینکه انتخاب موضوعات و سوژه‌های سیاسی در نشریات سخت است، اضافه کرد: در حال حاضر اعمال فشار برای جهت دهی به محتویات سیاسی همواره وجود داشته است. بنابراین فعالان نشریات بیشتر سعی می‌کنند موضوعات غیر سیاسی را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه سوژه‌های نشریات دانشجویی مورد پسند مسئولان دانشگاه‌ها نیستند، گفت: با وجود تمامی مشکلات، ما تلاش داریم تا سوژه‌های انتخاب کنیم که متناسب با چالش‌ها و مشکلات جامعه است.

رومیانی با بیان اینکه نشریات دانشجویی هیچ زمانی سوژه‌های مورد پسند مسئولان را انتخاب نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: 

این فعال حوزه نشریات بیان کرد: البته علاوه برمشکلات گفته شده، بخشی از رکود سوژه در نشریات نیز متوجه دانشجویان است. به این معنا که آنان مصرف گرا شده‌اند و خود برای مطالعه و سوژه یابی به زحمت نمی‌اندازند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1175889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =