ترکیه: آتش زدن قرآن یک جنایت نفرت‌انگیز است

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به سوزاندن قرآن کریم در دانمارک و انگلیس، این اقدام را اهانت به مقدسات دینی مسلمانان و یک جنایت آشکار، نفرت انگیز و غیرقابل قبول خواند و خواستار متوقف شدن این گونه اقدامات شنیع در کشورهای غربی شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه تی.آر.تی ترکیه، «رجب طیب اردوغان» در گردهمایی فعالان حزب عدالت و توسعه، اسلام‌هراسی روزافزون در جهان را غیرقابل بخشش عنوان و اضافه کرد: کسانی که اجازه این اقدام را می‌دهند، مفهوم دموکراسی را تضعیف می کنند.

ترکیه: هرگز با روسیه نخواهیم جنگید

وی خواستار پایان دادن به همه اشکال اسلام هراسی و توهین به مقدسات دینی شد و تأکید کرد: اهانت به قرآن کریم، آزادی بیان نیست بلکه اقدامی نفرت برانگیز است.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: جهان امروز نیاز فوری به اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل با تفاهم فراگیر دارد.

وی افزود: نظم جهانی که سرنوشت بشریت را در اختیار پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت قرار دهد، پایدار نخواهد بود و بر همین اساس لازم است که ساختار این شورا اصلاح شود.

اردوغان میانجیگری و دفاع از اقدامات بشردوستانه را موضع رسمی دولت ترکیه در جنگ بین روسیه و اوکراین اعلام کرد و گفت: آنکارا همواره درصدد یافتن راه حلی برای مشکل بین دو همسایه بوده است.

وی با اشاره به ابتکار ترکیه برای ایجاد کریدور غلات و انتقال غلات تولید شده در اوکراین به مقصد کشورهای نیازمند گفت: ما از طریق جلب همکاری روسیه و این اقدام از بحران جهانی غذا جلوگیری کردیم و تلاش لازم برای ادامه توافق غلات نیز ادامه دارد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تماس مستمر خود با روسای جمهور روسیه و اوکراین از ابتدای شروع درگیری و امکان برقراری صلح عادلانه بین دو کشور گفت: همچنان به تلاش خود برای پایان دادن به جنگ ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: درگیری و بحران به قیمت جان میلیون‌ها نفر تمام می شود و همه ما کودکانی را دیده‌ایم که به دلیل بی توجهی به این مساله، به سمت مرگ کشانده شده‌اند، بر این اساس تلاش می کنیم که دنیای جدیدی را به فرزندان آینده ارائه دهیم.

بر اساس برخی گزارش ها، چند روز پیش در انگلیس و دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن کریم شده و همزمان در ایام ماه مبارک رمضان چند حمله نیز به مسلمانان و مساجد در اروپا صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1176677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =