پته آموزش برخلاف عدالت است/ کمبود بودجه مدارس روستایی با اجرای طرح

معاون گفتمان‌سازی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اعتقاد دارد که پته آموزش برخلاف عدالت آموزشی است و با اجرای آن، مدارس روستاها یا شهرهای کوچک با کمبود بودجه یا کسری بودجه مواجهه خواهند شد.

فاطمه غلامپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بند ۶ سند انتظارات دولت از آموزش و پرورش اظهار کرد: در این بند بیان شده که خانواده‌ها در فرایند مالی مدارس شرکت کنند.

وی ادامه داد: افرایش دادن شهریه و کوپن آموزشی به دانش آموزان که هدف آن بهره برداری آموزشی و بهبود وضعیت نظام تعلیم و تربیت است؛ اما برخلاف تحقق عدالت آموزشی است.

گسترش پدیده برندسازی مدارس با اجرای پته‌ آموزشی/ مسئولان پاسخگوی ابهامات سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیستند

معاون خواهران گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه مشارکت خانواده‌ها و قدرت تصمیم گیری بیش از اندازه والدین را یکی از بزرگترین مشکلات این سند برشمرد و اضافه کرد: بر اساس این سند هزینه یا بودجه به مدارس به ازای هر دانش آموزش واریز می‌شود. به عنوان مثال اگر مدرسه‌ای ۳۰۰ تا ثبت‌نام دارد به تناسب این عدد، سرانه را به آن مدرسه تعلق می‌گیرد. در چنین حالتی مدارس روستاها یا شهرهای کوچک با کمبود بودجه یا کسری بودجه مواجهه خواهند شد.

وی ایجاد رقابت بین مدارس و قدرت جذب آنان را یکی از اهداف سند انتظارات دانست و بیان کرد: به عقیده بنده این هدف هیچ زمانی اجرایی نمی‌شود و بیشتر باعث خواهد شد تا نظارت و قدرت وزارت آموزش و پرورش و حکمرانی از مدیریت مدارس کم شود. دولت با واگذاری مدارس در واقع آنان را ترغیب می‌کند که خدمات آموزشی کاذب یا با کیفیت پایین اما با تعداد بالا را به دانش آموزان ارائه دهند و شهریه بیشتری از خانواده‌ها دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به این تفاسیر، مدارس دولتی به ویژه در استان‌ها متحمل آسیب می‌شوند و دانش آموزان آنها توان رقابت در آزمون‌های سراسری مانند امتحانات نهایی و کنکور را با دانش آموزان مدارس تهران با کلان شهرها را ندارند

انتهای پیام/

کد خبر: 1177120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =