تاجیکستان دنبال گسترش و ارتقای همکاری‌ها با ایران

وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار با امیرعبداللهیان در سمرقند بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان عصر امروز (پنجشنبه) ۲۴ فروردین ماه در حاشیه چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان با حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

افزایش ۳ برابری حجم روابط ایران و تاجیکستان

 امیرعبداللهیان در این دیدار برگزاری پانزدهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در سال گذشته را عاملی برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در حوزه روابط دوجانبه برشمرد و از همکاری‌های فیمابین در حوزه سازمان‌های بین‌المللی قدردانی کرد.

سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای از سرگیری روابط ابراز خرسندی کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان همچنین ضمن مرورهمکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف، بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین  تأکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار موضوعات مهم منطقه، تقویت مناسبات در سازمان همکاری شانگهای و به خصوص موضوع افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان و مهرالدین تحولات افغانستان را دغدغه مشترک دو کشور خواندند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =