صندوق خیریه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افتتاح شد

مراسم بزرگداشت مقام استاد و روز معلم و افتتاح صندوق خیریه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ظهر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت مقام استاد و روز معلم و افتتاح صندوق خیریه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ظهر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و معلمان مدارس سما البرز در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی واحد کرج برگزار شد.

انعقاد تفاهم‌نامه راه اندازی صندوق خیریه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در ابتدای این نشست با تبریک روز معلم، به افتتاح صندوق خیریه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از آنجا که منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی محدود است، واحدهای دانشگاهی در ارائه تخفیف دانشجویی با محدودیت مواجه هستند ولی با این حال در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان به دانشجویان تخفیف شهریه اعطا شده است. برای ادامه حمایت مالی از دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل، تصمیم گرفتیم از کمک اصناف و بازاریان استان با همکاری اتاق اصناف البرز استفاده کنیم.

وی افزود: در این راستا امروز صندوق خیریه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور دکتر طهرانچی راه‌اندازی می‌شود تا این صندوق بسترساز آینده، تولید و رفع نیازهای معیشتی دانشجویان باشد.

در ادامه، بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف البرز با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، با بیان اینکه یک پنجم تولید ناخالص ملی کشور در اختیار اصناف است، گفت: اصناف همواره در امور خیریه پای‌کار بوده‌اند و علت حضورمان در دانشگاه این است که بتوانیم برای آینده‌سازان این مرز و بوم سرمایه‌گذاری کنیم. در حقیقت این صندوق، صندوق سرمایه‌گذاری برای آینده است و امیدواریم با همکاری خوبی که بین اتاق اصناف البرز و دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به وجود آمده، این اقدام الگوی موفقی برای دیگر استان‌ها باشد.

حصاری خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان در هیچ برهه و چالشی عقب نکشیده‌اند و همواره در دوران دفاع مقدس، حوادث طبیعی، اپیدمی و... به عنوان سربازان ایران عزیز در صف اول کمک به هموطنان بوده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: علی‌رغم وجود صندوق‌های خیریه متعدد اصناف، علت حضور اتاق اصناف البرز در دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ عنوان «خیریه» به معنای عام نیست؛ بلکه «سرمایه‌گذاری» برای آینده جوانان عزیزمان است.

در ادامه این مراسم، کاوه حدادپور معاون توسعه استانداری البرز نیز با بیان اینکه ‏معلمان قشر خاص و تأثیرگذار جامعه هستند، تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌توان در طول هفته معلم و کارگر و دیگر مناسبت‌ها انجام داد، این است که شاخص‌های این دو قشر و دیگر اقشار را در جامعه مطرح و آن را تکریم کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور باید ویژگی‌های روز جانباز را از شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) تأسی بگیریم و شاخص‌های معلمان و اساتید را از زبان و شخصیت شهید مرتضی مطهری استخراج کنیم.

خرمی عضو هیات موسس صندوق خیریه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه صندوق خیریه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز دارای اساسنامه در ۱۵ ماده و 7 تبصره به امضای هیات موسس صندوق خیریه رسیده است، گفت: چهار نفر از اعضای صندوق از دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و سه نفر از اعضای از اتاق اصناف البرز انتخاب می‌شوند. با توجه به فعالیت ۱۵۰ هزار واحد صنفی در استان البرز، در صورت مشارکت هریک از این اصناف به همراه اعضای خانواده آنها، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر به این صندوق کمک خواهند کرد.

خرمی مواردی چون کمک در پرداخت شهریه، بالا بردن کیفیت تغذیه و پذیرایی از دانشجویان، برگزاری اردوهای راهیان نور و... را از جمله اهداف راه‌اندازی این صندوق عنوان کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم که از جمعی از اساتید و معلمان برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تقدیر به عمل آمد، جمعی از مسئولان استان البرز و شهرستان کرج و جمعی از اصناف و بازاریان استان البرز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =