ایجاد پردیس تربیت مدیر مدرسه در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ایجاد پردیس تربیت مدیر مدرسه در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراد صحرایی اظهار کرد: وظیفه اصلی این پردیس تربیت مدیران آینده و توانمند سازی مدیران فعلی مدارس است.

واکنش دانشگاه فرهنگیان به انتشار اخبار هیات علمی شدن برخی مدیران ارشد آموزش و پرورش

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال ۱۴۰۳، گفت: از سال آینده جذب دانشجو معلم در دانشگاه های تربیت معلم از راه کنکور اختصاصی خواهد بود که مواد امتحانی و ضرایب آن در ستاد تربیت شورای عالی فرهنگی به تصویب می رسد.

صحرایی اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در سال های متمادی این است که زمان کافی برای به گزینی و استعدادیابی نداشتیم.

وی تاکید کرد: موضوع انتخاب معلم و انتخاب فردی برای معلم شدن و دانشجو معلمان باید قبل از زمان برگزاری آزمون آغاز شود تا فرد مستعد این ویژگی را پیدا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید معلم را پیدا کرد، گفت: به همین خاطر چند ماه قبل تر از کنکور عادی این آزمون برگزار می شود تا فرصت گزینش خوب داشته باشیم و مواد آزمون متناسب با نیازی است که در آینده داریم، خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با شرط معدل در این آزمون شرکت خواهند کرد، گفت: هدف از برگزاری کنکور اختصاصی ارتقا کیفیت آموزش و پرورش است.

وی افزود: معلمانی که از راه کنکور وارد سیستم آموزشی می شوند به عنوان طلایه داران تغییر در آموزش و پرورش و تحول در مسیر با نگاه به آینده تربیت شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1181124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =