محدودیت مالی مانع اصلی تجاری‌سازی ایده‌هاست

کارشناس آموزش شرکت مخابرات ایران معتقد است که محدودیت مالی مانع اصلی تجاری‌سازی ایده‌ها است. دانشجو ایده دارد؛ اما سرمایه نه. لازم است سرمایه‌گذاری باشد تا این ایده‌ها را عملیاتی کنند.

محمد علمدارا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که بسیاری از کشورهای جهان، سازمان‌هایی برای تقویت همکاری دانشگاه و صنعت تاسیس کرده‌اند، اظهار کرد: در این کشورها، دانشجویان علوم و فنونی را آموزش می‌بینند که بازار کار مربوط به رشته‌ تحصیلی‌شان به کار بگیرند.

اجبار به فروش ایده دانشجویی به علت پیچیدگی بازار

کارشناس آموزش شرکت مخابرات ایران با اشاره به این که دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی باید همکاری داشته باشند و از فارغ‌التحصیلان در واحدهای عملیاتی استفاده کنند، افزود: شکل‌گیری ارتباط بین دانشگاه و صنعت منجر به موفقیت کسب و کارها و ارتقای دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی با تصریح بر این که دانشجو تشنه یادگیری است و تمایل دارد از این دانسته‌ها در صنعت استفاده کند، گفت: به همین دلیل، در بخش تحقیق و توسعه بسیار مفید خواهد بود. تجاری‌سازی راهکاری است که از آن طریق ‌دانشجویان می‌توانند ایده‌های استارتآپی خود را محقق کنند. مانع اصلی برای تجاری‌سازی ایده‌ها، محدودیت مالی است. دانشجو ایده دارد؛ اما سرمایه نه. لازم است سرمایه‌گذاری باشد تا این ایده‌ها را عملیاتی کنند.

دولت تنها نهادی نیست که می‌تواند سرمایه‌گذار باشد

علمدارا با تاکید بر این که دولت تنها نهادی نیست که می‌تواند سرمایه‌گذار باشد، یادآور شد: بسیاری از کشورهای دنیا از سازمان‌های مردم نهاد کمک می‌گیرند. برخی سازمان‌ها با انجام تحقیقات، ایده‌هایی برای بهبود کسب و کارها به دارندگان آن مشاغل معرفی می‌کنند.

کارشناس آموزش شرکت مخابرات ایران در پایان با بیان این که باید فضایی برای ارائه ایده‌ها وجود داشته باشد تا سرمایه‌گذارها بتوانند با این ایده‌ها آشنا شده و از آن‌ها حمایت کنند، اظهار کر: برای مثال دانشگاه‌ها با برگزاری نمایشگاه و کنفرانس می‌توانند به تحقق این موضوع کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =