فلسفه اردوهای فرهنگی، تمرین خودسازی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان فلسفه اصلی اردوهای فرهنگی را علاوه بر افزایش نشاط روحی، تمرین خودسازی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از شوشتر، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در حاشیه برگزاری طرح «نسل سلیمانی‌ها» برای ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد خوزستان که به میزبانی واحد شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اثرگذارترین برنامه‌هایی که می‌شود فعالیت‌های فرهنگی را تبیین کرد تا هم مشارکت بالای دانشجویان را به همراه داشته باشد و هم آن‌ها را به اینگونه فعالیت‌ها ترغیب و تشویق کرد، برگزاری اردوهای فرهنگی و دانشجویی با حضور حداکثری این قشر مهم و تاثیرگذار است.

اردوی زیارتی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد خوزستان به کربلای معلی

وی افزود: در همین راستا هفته گذشته ۵۰ نفر از افراد فعال فرهنگی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان را برای شرکت در دوره تشکیلاتی به کشور عراق اعزام کردیم. بعد از برگزاری دوره کشوری حامیم با حضور سراسری دانشگاه‌های کشور در سال گذشته در این دوره درون استانی موفق شدیم اردوی فرهنگی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با ظرفیت ۲۰۰ دانشجو به مدت دو روز با عنوان طرح نسل سلیمانی‌ها را برگزار کنیم که مورد استقبال دانشجویان شرکت کننده قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: با تشویق دانشجویان به حضور و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و تبیین اهداف و فعالیت‌های فرهنگی می‌توان دانشجویان بیشتری را جذب این اردوها کرد و زمینه فعالیت جوانان فرهیخته دانشگاهی را در عرصه های مختلف علمی.فرهنگی و اجتماعی بوجود آورد.

افروس با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش نشاط روحی، تقویت حس خوداتکایی، آشنایی با مواریث دینی و فرهنگی، تحکیم هویت ملی و تعمیق بینش علمی، فلسفه اردوهای فرهنگی تمرین خودسازی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و شرکت‌کنندگان در این اردوها از تعلقات دنیایی خود دل می‌کنند، بیان کرد: ازجمله برنامه‌های آتی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزاری اردوهای فرهنگی به همین شیوه برای استادان و کارکنان استان است؛ چراکه معتقدیم این اردوها می‌تواند با توجه به تنوع طراحی برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی فرصت خودسازی داشته و این‌گونه اردوها می‌تواند اثرگذارتر از نشست‌ها و جلسات باشد.

خبرنگار:علی انصاری

انتهای پیام/

کد خبر: 1184571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =