۱۷۸ محکوم افغانستانی به کشور خود منتقل می‌شوند؟

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: ۱۷۸ نفر از محکومان افغانستانی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد به کشور خود منتقل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز از وزارت دادگستری، عسکر جلالیان روز چهارشنبه اظهارداشت: با تلاش‌های بی وقفه اعضای کمیته انتقال و رایزنی‌های دیپلماتیک و حقوقی میان جمهوری اسلامی ایران و هیات حاکمه افغانستان تعداد ۱۷۸ نفر محکوم افغانی در ایران امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد از طریق مرز زمینی دوغارون استان خراسان رضوی وارد کشور افغانستان و تحویل مقامات آن کشور شد تا ادامه محکومیت خود را در آن کشور سپری کنند.

خروج ۲ هزار مهاجر افغانستانی طی یک روز از ایران

رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران افزود: با رایزنی گسترده مقامات وزارت دادگستری، قوه قضاییه و وزارت امور خارجه و سازمان زندان‌ها علاوه بر انتقال محکومان افغانستانی، زمینه انتقال سه نفر از محکومان ایرانی حاضر در افغانستان فراهم شد و به ایران انتقال یافتند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۱ نفر از محکومان افغانستانی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران نیز روز یکشنبه ۲۱ خرداد به کشور خود منتقل شدند.

سال گذشته هم در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، حدود ۸۰۰ زندانی افغانستانی برای گذران دوران محکومیت خود به مقامات هیات حاکمه افغانستان تحویل شدند.

پیشتر معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به ایرنا گفته بود که از مجموع حدود هفت هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور، ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =