پیش‌بینی افزایش رقم وام ساخت مسکن صنعتی و دانش‌بنیان‌

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در حال حاضر 550 میلیون تومان است، با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار این تسهیلات برای واحدهای دانش‌بنیان و واحد مسکونی ساخته‌شده به شیوه صنعتی، 35 درصد افزایش دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: «باتصویب شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات ساخت مسکن به صورت صنعتی و دانش‌بنیان ۳۵٪ افزایش یافت».

رئیسی: ۵ قرارداد با بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان منعقد شد

در همین راستا، موضوع را از جواد سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی، پیگیری کردیم؛ وی گفت: وزارت راه و شهرسازی عزم جدی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها به ویژه در حوزه ساخت مسکن دارد و در این رابطه سال گذشته طرح حمایت از صنایع دانش‌بنیان نیز در این وزارت‌خانه به تصویب رسید.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تغییر مدل پرداخت وام ساخت مسکن برای صنایع دانش‌بنیان و صنعتی‌سازی اظهار داشت: هزینه تمام شده ساخت مسکن به شیوه‌های نوین بیشتر از شیوه‌های سنتی است.

 ساختار شکست تسهیلات صنعتی سازی ساخت مسکن متفاوت است

وی با تأکید بر اینکه در این مدل ساختار شکست پرداخت وام متفاوت است، افزود: در ساختار سنتی، وام در 5 مرحله با اقساط 20 تا 30 درصدی به سازنده پرداخت می‌شود اما در شیوه صنعتی‌سازی، واحد مسکونی در یک زمان بسیار کمتر و بعضا در یک مرحله ساخته می‌شود، پس سقف تسهیلات و مدل ارائه این وام باید با شیوه سنتی متفاوت باشد.

سادات ادامه داد: سقف تسهیلات ساخت مسکن در حال حاضر 550 میلیون تومان است و با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار این تسهیلات برای دانش‌بنیان‌ها و واحد مسکونی ساخته شده به این شیوه 35 درصد افزایش دارد.

با توجه به ابلاغ نشدن تسهیلات ساخت مسکن صنعتی و دانش‌بنیان‌ توسط شورای پول و اعتبار به نظام بانکی، پیش‌بینی می‌شود سقف تسهیلات با احتساب سقف قبلی یعنی 550 میلیون تومان و افزایش 35 درصدی به 742.5 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1186300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =