پسماندهای شهری، معضل مناطق محروم آبادان/ مسئولین  به درخواست ساکنان توجه کنند

انباشت و عدم جمع‌آوری پسماندهای شهری به عنوان یک معضل نه چندان جدید و تکراری بازهم گریبان مناطق مختلف آبادان را گرفته است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان، باوجود تغییر چندین باره شهردار آبادان و وجود تغییرات مثبت ومنفی در هردوره تصدی شهرداری این شهرستان  همچنان مسئله انباشت زباله در برخی مناطق از جمله علوانیه چهل متری ذوالفقاری، بلوارنیایش، کوی ولیعصر، ورودی شهر، مسکن مهر، کوی فرهنگیان،و برخی از نقاط در کوی بهار معضلی دست وپاگیر است.

خیابان‌های تاریک آبادان، جولان‌گاه دزدان و سگ‌های ولگرد

شهروندان در نقاط فوق بارها وبارها در گزارش‌های مختلف و متعددی از وضعیت اسف‌بار جمع آوری  پسماندهای شهری در این نقاط گلایمندی خود را نشان داده‌اند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این مسئله شده‌اند.

عدم جمع‌آوری به موقع پسماندهای شهری در مناطق مختلف آبادان علاوه بر تخریب چهره شهر، باعث تجمع جانورانی چون سگ‌، موش، گربه‌های وحشی وانواع حشرات می‌شود که این به خودی خود سلامت شهروندان را در خطر می اندازد.

یاسین کاوه پور شهردار آبادان در ابتدای تصدی شهرداری آبادان با اشاره به مشکل جمع نشدن زباله‌های شهری گفت: ما درشهرداری آبادان کمبود نیرو عملیاتی داریم. در بحث زباله‌ها باتوجه به کمبود نیرو و تولید تقریبا 150تن زباله در هر 24 ساعت در آبادان، شهرداری تنها توان جمع آوری  100تا120 تن زباله را دارد پس باشرایط فعلی 30تن زباله مازاد داریم که ما برنامه ریزی کردیم این مشکل را حل کنیم.

در همین رابطه یکی از شهروندان منطقه علوانیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: برخلاف تبلیغات و اطلاع رسانی مسئولین ذی ربط شاهد عدم جمع آوری پسماندها و زباله های خانگی از درب منازل‌مان هستیم؛ که همین امر باعث شده در محله شاهد بوی تعفن و جمع شدن گسترده زباله‌ها و پخش و پاره شدن کیسه پسماندها توسط سگ ها و گربه ها باشیم. از جانب مسئولین علی‌رغم به اطلاع رسانی‌ها و گله‌مندی بسیاری از ساکنان حرکت مثبتی مشاهده نشده‌ است.

حال همچنان شهروندان چشم به راه به ثمر نشستن برنامه های شهرداری در بحث جمع آوری پسماندها هستند.

خبرنگار: رانیا مرشدی

انتهای پیام/

کد خبر: 1186430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =