زباله گردی جرم است / برخورد جدی با متخلفان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: زباله گردی یا جدا سازی پسماند خشک قابل بازیافت از کیسه های زباله و مخازن در سطح شهر کاری غیر قانونی است و با متخلفان بر اساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند برخورد می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدعمر حسین زهی زمانی اظهار داشت: بر اساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند نگهداری، مخلوط کردن٬ جمع آوری، حمل و نقل، خرید و فروش و دفع و صدور پسماندها خارج از چارچوب مقررات قانون جرم است و افراد متخلف به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

تهران غرق در زباله‌ها/ گسترش زباله گردی به دلیل ضعف در مدیریت پسماند

وی افزود: علاوه بر معضلاتی که زباله گردی برای سلامت شهروندان و مدیریت شهری ایجاد می کند، از هم پاشیدن کیسه های زباله کنار خیابان یا کوچه و رفت و آمد این افراد با گونی های زباله مشکلاتی برای محیط زیست و سیمای شهری ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: واحدهای گشت این سازمان به صورت شبانه روزی در سطح شهر برای شناسایی و جمع آوری زباله گردها و کارگاههای غیر مجاز فعالیت می کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: گروههای ویژه ای با گشت زنی در سطح منطقه یک شهرداری زباله گردها را شناسایی و با تشکیل پرونده و معرفی به دادسرا بر اساس قانون با آنان برخورد می کنند.

حسین زهی زمانی افزود: در همین رابطه با همکاری شرکت های پیمانکاری 13 گاری٬ موتور سه چرخه و وانت بار که اقدام به جمع آوری و پراکنده سازی زباله در سطح منطقه یک زاهدان می کردند برای بار نخست اخطاریه گرفتند و بار ضایعات آنها توقیف شد.

وی گفت: امیدواریم با برخوردهایی که صورت می گیرد به طور قابل توجهی از شمار زباله گردها در سطح شهر کاسته شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1226305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =