خیابان‌های تاریک آبادان، جولان‌گاه دزدان و سگ‌های ولگرد

حمله سگ‌های ولگرد، تصادفات و فرو رفتن کودکان و وسایل نقلیه در چاه‌های رو باز فاضلاب و ایجاد ناامنی به‌خاطر تاریکی‌های گسترده و اعلان امنیت برای دزدان و راهزنان، همه از مشکلاتی است که مردم آبادان در سایه عدم نظارت دستگاه‌های مربوط با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان، بر خلاف برخی مکان‌های پر تردد مرکز شهر آبادان که اکثر مسئولین جهت تردد از آن‌جا گذر می‌کنند و یا محله‌هایی که شاید منازل‌شان در آن واقع شده، محلات نه‌چندان دور افتاده‌ای هم وجود دارند که از توجه و نگاه سازمان‌هایی همچون ادارات برق، آبفا و شهرداری دور مانده‌اند. محلاتی در دل شهر که تاریکی، چاه‌های رو باز فاضلاب و سگ‌های ولگرد که آن‌ها را به مکانی وحشتناک و البته خطرناک برای ساکنان تبدیل کرده است. کوی میثاق، ذوالفقاری، شطیط، سده، جمشیدآباد، دهکده بریم و ... از جمله این شهرک‌ها است.

ظرفیت‌هایی که می‌تواند به توسعه اقتصادی خوزستان کمک کند

حال این سوال مطرح می‌شود که چرا با وجود اطلاع و اشراف مسولان ادارات مذکور به موارد گوناگون مشکلات مردم محلی، از حمله سگ‌های ولگرد که هر از چندگاهی فیلم یا خبر آن رسانه‌ای می‌شود تا تصادفات و فرو رفتن کودکان و وسایل نقلیه در چاه‌های رو باز فاضلاب و ایجاد ناامنی به‌خاطر تاریکی‌های گسترده و اعلان امنیت برای دزدان و راهزنان برای غارت خانه‌های مسکونی و زورگیری‌های خیابانی هیچ نشانه‌ای از تسهیل و رفع آن‌ها دیده نمی‌شود.

به عقیده بسیاری از اهالی، ترک فعل و ناکارآمدی برخی مسئولین در پیگیری و نظارت بر واحدهای زیر مجموعه خود عامل اصلی معضلات موجود است که می‌توان با هدف‌گذاری، شناسایی ریز موضوعات سطح شهر، برنامه‌ریزی و اقدام موثر بخش عمده‌ای از آن‌ها را حل کرد. به‌نظر می‌رسد بی‌توجهی به نظارت می‌تواند منجر به به هدررفت تمام برنامه‌ها و تلاش‌ها در این رابطه شود همان‌طور که تاکنون نیز پروژه‌های قبلی در سایه عدم نظارت با شکست مواجه شده است.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/

کد خبر: 1169435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =