لاغری/ کاهش وزن آسان با مصرف چای آلبالو

به صورت کلی با مصرف چای آلبالو که کالری ناچیزی و فیبر بالایی دارد، افراد می‌توانند از دریافت کالری زیاد به بدن خود جلوگیری کنند. کاهش کالری دریافتی یک اصل مهم در روند کاهش وزن است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، چای‌ها و دمنوش‌های سالم و طبیعی زیادی در اطرافمان وجود دارد که می‌توان از خواص و طعم‌های تازه و لذت‌بخش آن‌ها لذت برد، هر کدام از این دمنوش‌های گیاهی خواص متفاتی دارند و برای زمان‌های خاصی مفید هستند، یکی از این دمنوش‌های بسیار خوشمزه، دمنوش آلبالو یا چای آلبالو است که برای فصل تابستان هم بسیار مناسب است.

لاغری/ ترفندی آسان کاهش وزن سریع

آلبالو یکی از میوه‌های خوشمزه و پرخاصیت فصل گرم تابستان است، آلبالو میوه‌ای درختی شکل، به رنگ قرمز، ترش‌مزه و بومی اروپا و جنوب‌غربی آسیا است که با نام علمی Prunus cerasus شناخته می‌شود، ارتفاع درخت این میوه تابستانی و خوشمزه از ۳ متر تا ۱۰ متر است، این میوه‌ از خواص دارویی و درمانی قابل توجهی برخوردار است که برای پزشکان طب سنتی و صنعت پزشکی مدرن، بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

از نظر طب سنتی آلبالو میوه‌ای با طبیعت سرد و خشک و برای گرم‌مزاجان مناسب است ولی افراد سردمزاج حتماً باید همراه آن از خوراکی‌های گرم استفاده کنند، برای مصرف در تابستان بسیار مناسب و مفید است و در حفظ سلامت بدن نقش بسزایی را ایفا می‌کند، آلبالو به نسبت علاقه هر شخصی به صورت‌های مختلفی مصرف می‌شود، از جمله آلبالوی خام، چای آلبالو، مربای آلبالو، شربت آلبالو و انواع دسرهای تهیه شده از آلبالو.

در میوه‌ آلبالو مقدار کمی مواد مغذی از جمله ویتامین‌ A، ویتامین C، کلسیم، آهن، پروتئین، فسفر، قند، تیامین (ویتامین B۱ )، ریبوفلاوین (ویتامین B۲) و کمی انرژی وجود دارد که با توجه به مقدار کم این مواد مغذی، آلبالو از لحاظ ارزش غذایی، در سطح عالی و فوق‌العاده‌ای قرار ندارد، ولی خواص درمانی و ویژگی‌های دارویی فراوانی دارد که مصرف آن برای بسیاری از افراد، مناسب و مفید است.

خواص آلبالو

آنتی‌اکسیدان موجود در رنگ‌دانه قرمز این میوه در کاهش میزان اسیداوریک نقش چشمگیری دارد، با علائم نقرس مبارزه و این نوع آنتی‌اکسیدان ۱۰ برابر بیشتر از آسپرین با التهاب مقابله می‌کند، ملاتونین موجود در این میوه در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد و با کاهش میزان چربی خون خطر سکته قلبی و مغزی را نیز کاهش می‌دهد.

آلبالو سرشار از موادی است که با خنثی‌سازی اکسیدان مضر موجود در بدن به مقابله با مواد سرطان‌زا، آلرژی‌زا و ویروس‌ها می‌پردازد، مصرف منظم این میوه میزان قند خون در بیماران دیابتی و دارای کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

آلبالو ضدالتهاب و ضدپیری است، آرتریت(التهاب مفصل) را درمان و به کاهش وزن کمک می‌کند، برای قلب و کاهش استرس مفید است، خواب را تسهیل و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند، سلامت پوست و مو را افزایش و از آن‌ها محافظت می‌کند و باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود.

خواص چای آلبالو

چای آلبالو برای بهبود عملکرد روده‌ها و تقویت سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود، دمنوش آلبالو اشتهاآور بسیار خوب و برای باز شدن رنگ چهره بسیار مؤثر و مفید است، آلبالو خواص گیلاس را هم دارد و مصرف آن باعث آرامش اعصاب می‌شود، مصرف دمنوش آلبالو برای افراد گرم‌مزاج و اشخاصی که چربی زیادی در اطراف شکم خود دارند سودمند است، چای آلبالو حالت تهوع را از بین می‌برد و فشار خون را کاهش می‌دهد، همچنین در بیماری‌های کلیه و مثانه مؤثر است.

می‌توان از چای یا دمنوش آلبالو برای کاهش اشتها در طول روز استفاده کرد، افراد دارای اضافه وزن یا افراد دارای چاقی شکمی می‌توانند با مصرف این دمنوش گرم و عالی نیم ساعت الی یک ساعت قبل از ناهار یا شام، اشتهای خود را کاهش دهند.

روش تهیه دمنوش آلبالو

برای تهیه دمنوش آلبالو، یک فنجان آلبالوی تازه و شسته‌شده را به همراه دو فنجان آبجوش در قوری ریخته و روی حرارت بسیار کم قرار دهید، برای آماده شدن این دمنوش بسیار خوشمزه و لذیذ نیم ساعت زمان کافی است، البته پس از گذشت ۲۰ دقیقه از قرار دادن قوری روی حرارت، درب آن را برداشته و عسل یا نبات‌ را به آن اضافه کنید، سپس درب قوری را مجدداً بسته و دوباره روی حرارت بگذارید، بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، دمنوش دو نفره آلبالو آماده‌ نوشیدن است.

بعضی از افراد پس از آماده شدن دمنوش چند قطره آبلیموی تازه برای طراوت بخشیدن به آن اضافه می‌کنند و بعضی هم همراه نبات یا عسل تکه کوچکی دارچین یا چند عدد هل به آن اضافه می‌کنند تا علاوه بر کاهش طبیعت سرد این دمنوش، طعم آن دلپذیرتر شود، این موارد بستگی به سلیقه و مزاج شخص مصرف‌کننده دارد که در خواص و فواید دمنوش آلبالو خللی ایجاد نمی‌کند.

تابستان فصل گرمی است که اکثر افراد ترجیح می‌دهند از نوشیدنی‌های خنک استفاده کنند، به همین منظور حتی می‌توان از دمنوش آلبالوی خنک شده برای رفع عطش و بهره بردن از خواص بی‌نظیر آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =