پژوهش و نوآوری اصیل و کاربردی بدون آموزش با کیفیت محقق نمی‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پژوهش و نوآوری اصیل و کاربردی بدون آموزش با کیفیت محقق نمی‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، قاسم عموعابدینی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین اجلاس کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به برگزاری اجلاس سرآمدی آموزشی که فردا یکشنبه ۱۱ تیرماه همزمان با پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود؛ بر اهمیت شاخص‌های کیفیت آموزشی تأکید کرد و گفت: آموزش در دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای دارد و بایستی ارزیابی مستمر شاخص‌های کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فرصت مطالعاتی آموزشی برای دانشجویان اجرا می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: آموزش با کیفیت رکن اصلی یک دانشگاه است و پژوهش و نوآوری اصیل و کاربردی بدون یک آموزش با کیفیت محقق نمی‌شود. به همین دلیل در دوره جدید فعالیت معاونت آموزشی بر ارتقاء کیفیت آموزشی تاکید و برنامه تحول آموزشی در معاونت آموزشی وزارت علوم تدوین شده است که در حال اجرای راهبردها و اقدامات پیش بینی شده هستیم.

عموعابدینی گفت: در شیوه نامه ابلاغی انتخاب سرآمدان آموزشی با توجه به این مهم و تاکید بر چندساحتی بودن امر آموزش، شاخص‌های ارزیابی در چهار بعد تقسیم‌بندی شد. کیفیت و کمیت آموزشی، آموزش پژوهی، فرهنگی و اخلاق حرفه‌ای و شاگردپروری چهار بعدی هستند که برای اولین بار جهت انتخاب سرآمدان آموزشی به شکل یکپارچه مورد توجه قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه سرآمدی آموزشی رویکردی جدید و تحول آفرین در توجه به شاخص‌های کیفیت بخشی آموزشی در دانشگاه‌ها است، افزود: البته برنامه سرآمدی آموزشی، یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی در راستای کیفیت‌بخشی آموزش در نظام آموزش عالی کشور است و سایر برنامه‌ها نیز به مرور توسط معاونت آموزشی اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی وزارت علوم سعی دارد در راستای تحقق دانشگاه تمدن‌آفرین و حکمت‌بنیان اجزاء مختلف دانشگاه را هماهنگ و همسو کند و به امید خدا با همراهی معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها، گام آغازین و امیدآفرینی که در الگوی انتخاب سرآمدان آموزشی برداشته شده است با قوت بیشتر در سال‌های آتی ادامه خواهد یافت. 

گفتنی است، پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و اجلاس سراسری سرآمدی آموزشی در تاریخ ۱۱ تیرماه با حضور برگزیدگان و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =