مدارس نمی‌توانند برای کسر انضباط ثبت‌نام نکنند / تعیین‌تکلیف لباس فرم دانش آموزان

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال مسئولیت توزیع، قیمت و کیفیت لباس فرم دانش‌آموزان به اتحادیه پوشاک واگذار شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیده عادله سجادی درباره واگذاری مسئولیت لباس فرم مدارس به اتحادیه پوشاک توضیح داد: این موضوع به مدارس به صورت بخشنامه ابلاغ شده و والدین در صورت وجود هرگونه شکایتی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۷۱۳۰۵۲ داخلی ۱۰۶ و شماره ۰۹۳۶۷۵۳۱۴۵۴ در بله، ایتا و روبیکا و سامانه ۱۲۴ وزارت صمت پیام‌های خود را منعکس کنند.

نتایج امتحانات نهایی مدارس کشور چه زمانی اعلام می‌شود؟

وی افزود: همچنین هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان هم تا پایان ثبت‌نام گرفته نمی‌شود و در این خصوص هم تغییراتی وجود دارد که منتظر ابلاغیه کارگروه ۱۷ و ۱۸ هستیم.

اطلاعات والدین در ثبت‌ شکایات محرمانه است

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره شکایات خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار کرد: خانواده‌ها اگر در حین ثبت‌نام با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند در سامانه شکایت و ارزیابی و هم به شماره‌های ستاد نظارت در منطقه تماس بگیرند.

سجادی ادامه داد: اطلاعات خانواده‌ها هنگام شکایات دانش‌آموزان محرمانه است و به صورت گزارش مردمی و بدون نام نشان از شکایت کننده پیگیری می‌شود.

ثبت‌نام اتباع در انتظار ابلاغ دستورالعمل

وی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع گفت: برای بخشی از فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع تا حدودی منتظر دستورالعمل ابلاغی معاونت اموربین الملل آموزش و پرورش و بخشی دیگر فرمانداری تهران هستیم، باتوجه تجربه یکی دوسال گذشته نمی‌توانیم پیش‌بینی قطعی آمار اتباع را داشته باشیم چرا که هر لحظه این آمار در حال تغییر است.
تا کنون همه افرادی که مجوز داشتند و فرمانداری برای آنها شناسه تعریف کرده است، خدمات آموزشی دریافت کرده‌اند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش افزود: براساس سیاست‌های جامعه و نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هر خدمتی در حوزه اتباع بتوانیم ارائه خواهیم داد. تا کنون همه افرادی که مجوز داشتند و فرمانداری برای آنها شناسه تعریف کرده است، خدمات آموزشی دریافت کرده‌اند.

سجادی عنوان کرد: سال گذشته همه افرادی که پس از سال تحصیلی وارد کشور شدند، مراحل ثبت‌نام آنها انجام شد و در مدارس حضور یافتند.

مدارس نباید برای کسر انضباط ثبت‌نام نکنند

وی همچنین درباره شرط معدل و انضباط دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس توضیح داد: برخی مدارس مانند شاهد دستورالعمل اجرایی دارند و دانش‌آموز باید براساس دستورالعمل اجرایی عمل کند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش یادآورشد: اما مدارس عادی دولتی نمی‌توانند به دلیل کسر انضباط و معدل از ارائه خدمت به دانش‌آموز ممانعت کنند. اگر چنین اتفاقی پیش آید خانواده می‌تواند به آموزش وپرورش منطقه مراجعه کند و در آنجا پس از طرح موضوع مدیر مدرسه را مجاب به ثبت‌نام دانش‌آموز می‌کنند.

سجادی همچنین درباره دادن نمره انضباط ناعادلانه برخی مدارس به دانش‌آموزان اظهار کرد: انضباط، باید و نبایدهای رفتاری داخل مدرسه است، ولی دانش‌آموز هنگام ثبت‌نام، آیین‌نامه انضباطی را مشاهده و امضا می‌کند.

وی افزود: اگر فرزندی خارج از ضوابط عمل کند، در دفتر انضباطی مدرسه ثبت‌ و ضبط می‌شود و در پایان سال کسر و اخطار شفاهی و کتبی و اطلاع رسانی به والدین صورت می‌گیرد.

سجادی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز، همکاران و اولیا در مدرسه حقوقی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد، همکاران باید برای شیوه‌ تعامل مناسب با دانش‌آموزان دهه ۸۰ و ۹۰ را به درستی بشناسند.

وی عنوان کرد: در این راستا باید بحث به روزآوری نیروی انسانی، آموزش ضمن خدمت، توانمندسازی در همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد تا سبک نگاه فرزندان و میزان تاب آوری دانش‌آموزان هم مد نظر باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1188075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =