تقویت جنبه صنعتی دانشگاه آزاد با جذب هیأت علمی وابسته/ به دنبال جذب ۳۰ هزار نفر در این طرح هستیم 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح جذب هیأت علمی وابسته در دانشگاه آزاد، گفت: با توجه به اینکه این افراد از بخش صنعت به ما اضافه می‌شوند، جنبه صنعتی و مهارتی ما را قوی می‌سازند.  

محمد علی اکبری معاون، علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: عضو هیأت علمی وابسته یعنی کسی که داری مدرک دکتری است و هیأت علمی هیچ دانشگاهی نیست.

جزئیات جذب عضو هیأت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی

وی ادامه داد: به طور مثال در مرکز تحقیقات، ایران خودرو یا هر شرکت دولتی دیگری کار می‌کنند و اینها می‌توانند هیأت علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پیش شرط لازم داشتن مدرک دکتری و اینکه در هیچ دانشگاهی هیأت علمی نباشند و در یک موسسه «دولتی» خارج از دانشگاه مشغول به کار باشند، است. 

وی اضافه کرد: تعداد جذب هیأت علمی وابسته به هر استان بستگی دارد اما به دنبال جذب ۳۰هزار نفر در این طرح هستیم. 

علی‌اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه شاید بسیاری از افراد با این شرایط هیچ سابقه تدریسی نداشته باشند هم گفت: این مهم هم می‌تواند یک مزیت و هم یک ایراد باشد از این جهت که این افراد باید ابتدا وارد سیستم شوند و ببینیم آیا میتوانند تدریس کنند یا خیر و از طرف دیگر اینها از بخش صنعت به ما اضافه می‌شوند و بعد صنعتی و مهارتی ما را قوی می‌سازند. 

 وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که ایراداتی در طرح وجود داشته باشد اما در هر صورت این افراد خود دانشجو بوده اند و این دوران را سپری کرده‌اند بنابراین با دانشگاه بیگانه نیستند و سایر موارد هم قابل بررسی است.  

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دوره دستیاری آموزشی نیز هر سال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مسوول اجرای این طرح باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بوده و معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی صرفا  کمک‌کننده جذب دستیار آموزشی است.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1188937

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =