تعداد کاربران «تردز» با کاهش روبرو شد!

​شبکه اجتماعی "تردز" شرکت متا پلتفرم که به "قاتل توییتر" شهرت پیدا کرده، با کاهش تعداد کاربران روزانه فعال و زمان سپری شدن در این اپلیکیشن، از زمان راه اندازی شدن در آخر هفته گذشته، روبه‌رو شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شبکه اجتماعی متن محور "تردز"، هفته گذشته راه اندازی شد و ظرف مدت پنج روز، ۱۰۰ میلیون نفر به عضویت آن پیوستند. با این حال، آمار شرکتهای "سنسور تاور" و "سیمیلار وب" نشان می دهد که این پلتفرم با کاهش نرخ رشد و تعامل کاربران روبرو شده است.

تردز رکورد شبکه‌های اجتماعی دیگر را جابه‌جا کرد/ "زوکربرگ" با مهربانی سر می‌برد

داده های "سنسور تاور"، کاهش قابل ملاحظه تعامل کاربران از زمان راه اندازی شدن "تردز" در پنج شنبه گذشته را نشان می دهد. تعداد کاربران روزانه فعال این پلتفرم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه، حدود ۲۰ درصد کمتر از شنبه بود و زمانی که هر کاربر در این شبکه اجتماعی سپری کرد، از ۲۰ دقیقه، به ۱۰ دقیقه رسید که یک کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

آمار شرکت تحلیل و داده دیجیتالی "سیمیلار وب" هم روندهای مشابه را تائید می کند. طبق این آمار، "تردز"  با کاهش بیش از ۲۵ درصدی تعداد کاربران روزانه فعال در فاصله هفتم ژوییه تا دوشنبه در گوشیهای اندروید، روبرو شده است اما این شرکت هنوز آمار مربوط به دستگاههای iOS را نهایی نکرده است. آمار "سیمیلار وب" همچنین نشان می دهد زمان استفاده از "تردز"، تقریبا نصف شده و زمانی که کاربران آمریکایی در این اپلیکیشن سپری کرده اند، از حدود ۲۰ دقیقه در ششم ژوییه، به بیش از هشت دقیقه در دهم ژوییه، کاهش پیدا کرده است.

"تردز" از پنجم ژوییه که راه اندازی شد، به دلیل ارتباط با اینستاگرام و امکان استفاده از نام کاربری و انتقال دنبال کننده ها از این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و بازخورد مثبت تبلیغات کنندگان، سر و صدای زیادی به پا کرد. وب سایت فناوری "ورج" گزارش کرده بود کاربران ظرف مدت یک روز، بیش از ۹۵ میلیون پست در "تردز" ارسال کرده و ۱۹۰ میلیون لایک کرده بودند.

با این حال، "تردز"  در روزهای نخست فعالیت خود بوده و افزایش یکباره عضویت ها طبیعی است، زیرا کاربران سرویس جدید و فضای آن را کنکاش می کنند تا مناسب بودن آن را ارزیابی کنند.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام و "تردز" در شرکت متا پلتفرم، با صراحت گفته است وی قصد ندارد اخبار یا سیاست را در این پلتفرم جدید در ارجحیت قرار دهد و از این رو، ممکن است "تردز" برای بعضی از کاربران بانفوذ، نتواند جایگزینی برای توییتر باشد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، جاسمین انبرگ، تلحیلگر ارشد "اینسایدر اینتلیجنس" گفت: اگر از هر چهار کاربر اینستاگرام، یک نفر ماهانه از "تردز"  استفاده کنند برای شرکت متا کفایت می کند تا "تردز" به بزرگی توییتر باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1189556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =