احتمال رد طرح «تأثیر قطعی معدل در کنکور» توسط شورای نگهبان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال می‌رود طرح «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو» در صورت تصویب نهایی از سوی شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجموع تشخیص مصلحت نظام رد شود و به مرحله اجرا نرسد.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره «طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو» بیان کرد: این طرح بعد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی برخی همکاران به کمیسیون آموزش مجلس ارائه و نهایتا به صورت طرح یک فوریتی در صحن رای آورد.

درخواست لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ / مطالبه کنکوری‌ها از مجلس ادامه دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: البته این طرح به دلیل چالش‌های متعددی که داشت، چندین بار بین کمیسیون و کمیته رد و بدل شد و در نهایت در کمیسیون تصویب و به هیات رئیسه ارسال و همانجا متوقف شد.

وی با اشاره به چالش اصلی طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو خاطرنشان کرد: بر این اساس، حتی در صورت تصویب در صحن مجلس به احتمال زیاد به دلیل مخالفت این طرح با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی توسط شورای نگهبان رد شود. بر اساس این طرح، افرادی که به مصوبه شورا عمل کنند مجرم تلقی می‌شوند، این مسئله یک دوگانگی و تناقض ایجاد می‌کند.

ویس‌کرمی با بیان اینکه تعیین تکلیف این طرح به عهده هیات رییسه بوده و پیشنهاداتی پیرامون آن ارائه شده است، اظهار کرد: معتقدم مصوبه شورای انقلاب فرهنگی همچون هر مصوبه دیگری ضعف‌هایی دارد اما آنچه مشخص است، برای این مصوبه کار کارشناسی زیادی انجام شده و با توجه به روند فعلی کنکور، ساخت دستگاه‌های تقلب‌یاب و دستگاه تصحیح که تمام پاسخنامه‌ها را تطبیق می‌دهد و همچنین احتمال برگزاری الکترونیکی کنکور از سال آینده، بجای اینکه بر ارائه و تصویب یک طرح پر که معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا می‌کند، بر مصوبه کنکوری اخیر شورای انقلاب فرهنگی تمرکز و اشکالات آن از طریق شورای سنجش مرتفع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به عقیده بنده، ورود برخی همکاران‌ کمیسیون و آوردن این طرح کار پسندیده‌ای نبود. با اینکه نقدهایی به مصوبه شورا داشتیم اما با توجه به اینکه احتمال می‌رود این طرح اصلا به نتیجه نرسد، آشفته کردن داوطلبان و خانواده‌ها در این شرایط اقدام صحیحی نیست. بنابراین توقف این طرح در حال حاضر بهترین کار ممکن است؛ چرا که تنها نتیجه پیگیری آن سرگردانی مردم و بلاتکلیفی داوطلبان است.

وی پیش‌بینی کرد: احتمال می‌رود این طرح در صورت تصویب نهایی از سوی شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شود و به مرحله اجرا نرسد. در این خصوص هم بارها اطلاع‌رسانی کردم که داوطلبان و خانواده‌های آنان منتظر تصویب این طرح نباشند و همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ملاک قرار دهند. در حالی که هنوز مصوبه شورا اجرا و آسیب‌شناسی نشده، بعید به نظر می‌رسد دوباره یک قانون و مصوبه جدیدی مطرح شود چرا که این موضوع با حکمت تصمیم‌گیری در سطح کلان کشور سازگاری ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حامد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      10 2
      دو کلمه از مزدور شورا!!!خیلی جالبه که پارسال ۲۱ آبان که یک فوریتی طرح تصویب شد همین ایشون گفت به خاطر جلوگیری از سردرگمی و آشفتگی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ دو فوریتی طرح رو تصویب نکنیم همون یک فوریتی باشه که به این کنکور نرسه حالا اومدن فرمایش میکنن که شورای نگهبان ردش میکنه چرا همون موقع چنین صحبتی نکردند؟؟!!مگه مجلس در راس امور نبود مگه قبل مصوبه ظالمانه شورا مجلس قانون تصویب نکرده بود ورود شورا غیرقانونیه به این موضوع چرا باید شورای نگهبان ردش کنه؟شما خودتون آشنا دارید میرید آموزش و پرورش اگه سوال‌های امتحانات نهایی رو هم حتی نخرید حتما برات دست میبرن تو برگه امتحان شایدم صاحب مدرسه غیرانتفاعی باشی که فعلا آسیب شناسی مصوبه ننگین شورا رو درک نکردی خجالتی هم خوب چیزیه خیر سرت نماینده خرم‌آباد مرکز استان لرستان که جز محروم‌ترین استان‌هاست هستی از مدارس دولتی خبر نداری که حتی امکانات اولیه رو هم ندارند برو از خانم قاسمی پور که یکی از نمایندگان سیستان و بلوچستانه یاد بگیر متاسفم واقعا
    • GB ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      6 2
      مردم ایران : خانواده های کنکوری پدر و مادرها حق فرزندانمان را باید بگیریم و اجازه ندهیم حقشان پایمال شود، باید از طریق هئیت رئیسه بخواهیم که طرح مجلس برای لغو تاثیر قطعی اجرا شود و پیگری کرد و با نماینده ها و دفتر تماس گرفت.