نخستین پارک علم و فناوری سوریه توسط دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمهیداتی انجام‌شده تا نخستین پارک علم و فناوری سوریه توسط این دانشگاه ایجاد شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تمهیداتی انجام شده تا نخستین پارک علم و فناوری سوریه توسط دانشگاه آزاد ساخته شود. 

طرح پویش، ارتباط دانشگاه و صنعت را دوطرفه کرد

وی افزود: تغییر رویکرد دانشگاه آزاد از آموزش محور به فناور و مهارت محور به‌راحتی امکان‌پذیر نیست؛ به همین منظور برنامه پنج‌ساله دانشگاه تدوین‌شده، اما این برنامه جامع و کامل نیست. به دلیل اینکه دانشگاه آزاد تاکنون آموزش محور بوده، اجرایی شدن این برنامه‌ نیازمند کارهای عملیاتی زیادی است.

مشکینی با بیان اینکه اگر فعالیت دانشگاه‌ها همسو با مطالبات و نیازهای جامعه نباشد، ضربه خواهند خورد، گفت: تفاوت دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه‌ها این است که هنوز به مرحله ناامیدی نرسیده؛ تازه شروع کرده، انگیزه‌ها افزایش خواهد یافت.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: زمانی می‌توانستیم با چند دهه میلیارد تومان یک پارک پردیس ایجاد کنیم؛ اما اکنون با چند هزار میلیارد تومان هم نمی‌توان پارکی تأسیس کرد. با یک برنامه سه ساله می‌توان با استفاده از فضاهای سراهای نوآوری، پارک علم و فناوری دانشگاه را ایجاد کرد.

وی گفت: در حال حاضر مجوز راه اندازی ۵۹ سرای نوآوری صادر شده؛ اما فقط ۲۷ سرا فعال هستند؛ اگر آنها فعال شوند و به‌عنوان پردیس پارک در نظر بگیریم در برنامه سه‌ساله می‌توانیم بزرگ‌ترین پارک را ازلحاظ کیفی و کمی ایجاد کنیم.

مشکینی با قدردانی از تلاش‌های محمدجواد صدری مهر رئیس سابق پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: رئیس جدید پارک علم و فناوری سابقه درخشانی در حوزه فناوری داشته که میتواند با تغییر شاخص ها قدم های خوبی در این زمینه بردارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1189919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =